2016. január 30.

Hóvégi hírösszefoglaló 10 pontban: Január

Úgy esett, hogy decemberben eléggé összesűrűsödtek a dolgaim, ami miatt kénytelen voltam kihagyni ezt a posztot. Nem mintha rengeteg minden történt volna, és ahogy tapasztalom, januárban sem záporoztak a könyves és adaptációs hírek (szerintem ilyenkor az egyetemistákon kívül mindenki téli álmot alszik), így célszerűnek vettem, hogy egybe vonjam a két utolsó hónapot. 

Könyves berkekben

1. Elkezdték a könyvkiadók a licitálást a nyolcadik Harry Potter történetének kiadási jogára... vagyis a színdarabra. Ami a Potterheadeknek csak jó hír, hiszen így első kézből ismerheti meg a sztorit az a rajongó is, aki nem jutott el a színdarabra (gyanítom, ebből sok van... irónia), szokatlan lesz viszont, hogy műfaja miatt drámaként olvashatjuk valószínűleg. Akárhogy is lesz, én mindenképp kíváncsi leszek rá! 


2. Hatalmas port kavart a Harry Potter and the Cursed Child casting bejelentése múlt hónapban. Ugyanis a trió felnőtt alakítói (Jamie Parker, Paul Thornley, Noma Dumezweni) a színdarabban minimálisan sem emlékeztetnek a filmes trió tagjaira, utóbbi különösen Hermionéra igaz. A rajongók többsége kiakadt, amin nem is csodálkozom. Én sem a támogatókat pártolom, aminek két oka van. Semmi bajom azzal, ha más etnikumú játszik el egy szerepet, de a következesség eddig a Harry Potter filmek és Rowling erőssége is volt. Miért most? (Hiszen mindenki fejében egy fehér bőrű Hermione van...) Másrészt, ott a kettős mérce. Az erkölcsös emberek kiakadhatnak azon, ha egy színesbőrű karakterrel 'white washing' történik, és egy fehér alakítja, de ha ez fordítva történik, akkor már nincs joga háborogni a fanoknak?

3. Bár a Harry Potter színházi folytatásában már nem, de Emma Watson még mindig Hermionét játszik, ugyanis megnyitotta feminista könyvklubját, az Our Shared Shelfet a Goodreads-en. Véletlen lenne? Szívesen csatlakoznék, mert érdekel a téma, de annyi dolgom volt januárban, hogy olvasni alig maradt időm egy könyvre, nem hogy többre. De majd belenézek a fórumbeszélgetésbe...

Filmes berkekben

4. Újabb mese került feldolgozásra, ezúttal Tarzannal a főszerepben. Előzetes alapján jónak tűnik, de a nemrég látott újragondolt meseadaptációk hullámzó teljesítménye után nem merek reménykedni, inkább megvárom az első véleményeket. 


5. Új trailer jelent meg a Divergent harmadik filmjéhez, a Hűségeshez. 


6. Megérkezett az első előzetes a Legendás állatok és megfigyelésükhöz. Ugye más is érezte azt a Lumos Maximánál? *_*


7. Nemrég volt a premierje a Shadowhunters sorozatnak, ami egy újabb próbálkozás Cassandra Clare Végzet Ereklyéi sorozatának sikeres megfilmesítésére. Megnézve a pilotot, szerintem ez a törekvés enyhén szólva megbukott. Tudom, nem sok jót gondoltam róla már a megnézése előtt sem, ezért elmondom, jobbat kaptam, mint vártam. Ami viszont nem azt jelenti, hogy nem volt rossz így sem. A rengeteg gagyi #dialógus, Chernobil, a borzalmas színészi játék, a logikátlan változtatások és Clary idegesítő személye egyáltalán nem győzött meg, hogy folytassam, vagy egyáltalán külön kritikát szenteljek neki. 10/4 a végeredmény, és még jószívű voltam... 


8.  Az Outlander sorozat 2. évadának előzetes szintén itt van és nagyon várós. 




9. A Balszerencse áradása könyvsorozat legújabb filmre adaptálása megkezdődött, egyetemben a castinggel. A legújabb hírek alapján a creepy Olaf gróf szerepére nem mást szerződtettek, mint Neil Patrick Harrist, míg a képen látható gyerekek lesznek Violet és Klaus. 


10. Itt a vége a YA disztópiás könyvek mozivászonra adaptálásnak? A műfaj utolsó darabja, Az ötödik hullám januári debütálása hatalmas bukás volt a mozipénztáraknál, ami viszont még rosszabb (szerintem, nem Hollywood szerint), hogy a kritikusok is jól lehúzták. Bár az Imdb-s 5, 6 tényleg nem szívderítő, de én már jóval korábban elköszöntem a zsánertől, szóval nem igazán hat meg a dolog. Úgy érzem, nem igazán hozz újat a műfaj, és szerintem mindenki ismeri azt a mondást, hogy a jóból is megárt a sok...





A hónap margójára: Ahogy látom, sikerült egy igazán Harry Potteres posztot összehoznom, sorry minden nem rajongónak!   Viszont nem hunyhatok szemet egy bizonyos szomorú esemény fölött, amikor is két héttel korábban kénytelenek voltunk búcsút mondani Piton Professzortól, örökre. RIP, Alan Rickman! 


Share:

4 megjegyzés:

  1. A Shadowhunters valami katasztrófa lett, végignézni se bírtam a Pilotját. Gahhh úgy szörnyű ahogy van. Jace mondjuk szerintem egy fokkal jobb, mint a filmes verzióban, de még így se az igazi. Izzyt látva totál kiakadtam, nekem nagyon nem passzol. És a változtatások... abszolút semmi értelmük nem volt. Felhúzott.
    Alan Rickmant én is nagyon sajnálom. :( Ez a 2016 nagyon szomorúan indult.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a végére megkedveltem a filmes Jace-t, és bár tény, hogy a sorozatbeli jobban néz ki, de valahogy nem sikerült Dominicnak hoznia a karaktert. Tipikus szépfiú, nem több. Izzy, Simon, Luke castingje igen, kiakasztó, na és Clary nyávogása... Arról beszélni sem lehet :D Amit el el lehetett rontani az adaptációban, mind sikerült is. :P
      Igen, szörnyen szomorúan... :(((

      Törlés
  2. Great post, I don't have a problem with the Hermione casting though - she's got the bushy hair, that's the important thing. I always thought they should have frizzed up Emma Watson's hair more!

    Oh, and Nominated you for a Liebster award! (http://whenitdoes.blogspot.co.uk/2016/02/liebster-award.html) but don't feel obliged if you've done one before :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Good to hear that. :) Anyway, I doubt I'll be able to see it, so I shouldn't even complain. :D Overall, her acting weighs a lot more, than her looks. Btw, will you get to see the play? :)

      Wow, thanks! _* I'll definitely do that, I love answering such questions :D (And yours are really interesting, can't wait to respond to them) :))

      Törlés