2015. április 15.

Az Olümposz istenei - Book tag

Eljött az ideje egy újabb book tagnek, amelynek a jelölését ezennel is köszönöm Vickynek! Én is imádom a görög mitológiát - ki nem? - ezért örömmel töltöttem ki ezt a book taget, mégha kicsit késve is. 


Zeusz
Az istenek és a mindenség királya, az ég és a villámok ura

Nevezd meg a kedvenc vezetőd, legyen jó vagy rossz: Az első, aki eszembe jut erre a címre, az Calderon, On Sai regényéből. Főnemes, jelenleg egy űrhajó kapitánya és egyszerre ravasz, intelligens és jószívű, miközben roppant jó manipulátor és vezető. 



Héra
a házasságot és a születést védelmező istennő

Nevezd meg a legjobban működő házasságot, amiről olvastál: Most egy kicsit csalok, mert az átlag ember biztos nem az ő házasságuknak mondaná a legharmonikusabbnak, sőt, még normálisnak sem nevezné, de ha csak a jellemvonásokat nézzük, szerintem mindenki egyetért azzal, hogy ezt a két embert az ég is egymásnak teremtette és tökéletesen megérdemlik egymást... ők pedig nem más, mint Amy és Nick Dunne a Holtodiglanból. 


Démétér
a földművelés és a termékenység istennője

Nevezd meg azt a könyvet, ahol legszívesebben lapáttal kergetted volna el az istennőt, vagyis, ahol idegesített a gyerek karakter: Bár az elején még cukinak mondtam, de egy idő után nagyon elegem lett belőle, valamint minden egyes káromkodással kezdődő mondatából, amit kiejtett a száján, ez a kis srác pedig Gavin a Csábítások és csemegékből. Ha viszont  a valós környezetemben lett volna ez a négy éves kisördög, biztos vagyok benne, hogy ennyi türelmem sem lett volna, mint az a száz oldal.  (Kritika hamarosan.)



Poszeidon
a Tenger és a földrengések istene

Egy könyv, amin annyit sírtál, hogy egy kisebb papírzsepi-gyártó cég egyhavi bevételét biztosítottad: Hűha. Most bajban vagyok, mert be kell valljam, soha az életemben nem sírtam még annyira egy könyvön, hogy egy szem zsepit is használnom kellett volna. Nem vagyok kőszívű, néha megkönnyezek egy-egy szomorú filmet (de ahhoz is kell a még szomorúbb aláfestő zene), míg könyvnél tényleg egy kezemen megtudom számolni, hogy hányszor "kaptam allergiát". De ha választanom kell, tényleg melyik történet az, amelyikről eszembe jut, hogy biztosan megkönnyeztem, akkor az a Pál utcai fiúk. 


Dionüszosz
a bor és mámor megtestesítője, aki értett a mezőgazdasághoz és termékenységet is hozhatott

Egy könyv, ami mellett nem tudtad megállni, hogy ne egyél/igyál valamit. Szerintem már sokszor válaszoltam erre a kérdésre, ezért hagyjuk az első könyvet, ami eszembe jut - naná, hogy a Harry Pottert. A választásom ezért a Szingli fejvadászra esik, mert ebben a sorozatban Stephanie Plum mindig olyan jókat vagyis inkább egészségteleneket eszik minden nyomozás alatt, hogy mindig megéhezem. Egy pizza, egy Dunkin donuts...


Apolló
a Nap és a költészet, a jóslás, a zene, a tánc, a gyarmatosítás, a művészetek és az íjászat istene 

Nevezz meg egy könyvet, amit csak és kizárólag napfényben, biztonságban, árnyékoktól és ijesztő elemektől mentesen mersz olvasni!  Mivel a horrort, mint műfajt egyáltalán nem kedvelem (nem látom értelmét az ok nélküli ijesztgetésnek), ezért nagyon ritkán szoktam félelmetes könyveket olvasni. A legutolsó eset amikor ilyesmit olvastam, az a Vérbe öltözött Anna, amelynél a YA-paranormális címke ellenére kiderült, hogy  meglepően benne van a horror műfajban is a szellemekkel, régi házakkal és véres belsőségekkel.


Artemisz
a Hold és a vadászat szűz istennője, ő segít a szülésnél és védelmezi a nőket és a gyermekeket

Nevezz meg egy igazi badass főhősnőt, aki nem várná meg a szőke herceget fehér lovon, hogy megmentse, hanem ő menne a sárkány elé. Nagyon szeretem az olyan történeket, amelyben a hősnő igazi harcos amazon karakter, így ez könnyű választás lesz Sybella személyében a Sötét diadalból. 


Pallasz Athéné
a bölcsesség és az igazságosság istennője 

Egy könyv, ami teljesen a csőbe tudott húzni téged, hogy aztán a végén egy óriásit koppanhass. Nehéz kérdés főleg azért, mert minden egyes alkalommal, amikor Agatha Christie krimit olvastam, mindig van egy nyilvánvaló gyanúsítottam, csak azért, hogy kiderüljön egy teljesen másik szereplőről, hogy ő a való tettes, száz százalékig logikus indokkal. 


Hermész
az istenek hírnöke, a pásztorok, utazók, kereskedők istene, az ékesszólás, az irodalom, az atlétika és a tolvajok védelmezője

Egy könyv, ami elviselhetetlen vágyat ébresztett benned az utazásra. Szeretem az utazós, road tripről szóló könyveket,  és a legutolsó alkalommal, amikor a Csak egy napot olvastam, rögtön szedtem volna  a sátorfámat, hogy induljak Párizsba, Londonba és Amszterdamba... 


Héphaisztosz
az istenek kovácsa, a tűz és vulkánok istene, a mesteremberek védelmezője

Melyik az a tárgy az olvasmányaidból, amit az életben is szívesen használnál. Haha, sok minden van, aminek hasznát venném a Harry Potterből, de a legjobban egy időnyerőre lenne szükségem. Megint. Vagy, mint mindig. 


Árész
a háború istene, az értelmetlen vérontás és kegyetlen öldöklés megtestesítője

A "leglátványosabb" csata, amit eddig olvastál. Tulajdonképpen nem vagyok biztos benne, hogy a könyvben is egy nagyon látványos csata nézői lehettünk, vagy csak a sorozat miatt él bennem még mindig, de ez mindegy is. Mert a Királyok csatájában lévő Feketevíz-öbölbeli ütközetre mindenképp illik ez a címke. 


Aphrodite
a szerelem és a szépség istennője

A legszebb szerelmi történet, amit valaha olvastál. Jane Eyre. Vagy Büszkeség és balítélet. Vagy inkább Janes Eyre, mert az lett először a kedvencem. 


Hádész
az Alvilág ura

Egy karakter, akit bármikor átküldenél Hádész birodalmába, hogy végre megszabaduljon tőle a világ. Megválaszolhatatlan kérdés, főleg azért, mert rengeteg könyvben ki nem állhatom a női főszereplőt, kezdve a Párválaszó Americájától, az SZJG Renijén át az Elakadó lélegzet Emmájáig. Nem lehetne mindegyiket? Hádésznak biztosan nem lenne baja vele.


Hestia
a családi tűzhely védőistennője 

Egy könyves hely, ahova szívesen beköltöznél. Panem? Westeros? Viccet félretéve, számomra még mindig Harry Potter világa a ki nem mondott vágyálom, még akkor is, ha túl mainstream, hogy mindenki ezt válaszolja folyton... Panembe pedig csak nem mehetek. 





Most senkit sem hívok ki, de aki megcsinálná, 
azoknak szabadon vihető a book tag.
 J




*A képek a Disney-féle Herkules mesefilmből vannak.

Share:

4 megjegyzés:

  1. Ha nem baj, akkor vinném. Nagyon megtetszett és meghozta hozzá a kedvemet :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak nyugodtan.;) Már elolvastam a válaszaidat, jó látni, hogy több dologban egyetértünk.:)

      Törlés
    2. Köszönöm szépen! :)
      Egyébként, amit még nem írtam: a Pál utcai fiúkat én is megkönnyeztem, a Büszkeség és balítélet illetve Janes Eyre szerelmi története pedig szerintem is gyönyörű :) A Harry Potter-ben meg ki nem értene egyet? :D

      Törlés
    3. Na igen, Austen és Brontë alap, a Pál utcai fiúkat pedig azóta sem mertem újraolvasni. Szerintem az első számú könyv, ami a legjobban elszomorított eddigi olvasásaim során. A kedvenc könyves hely kérdésre néha már én érzem cikinek, hogy folyton a Roxfortot mondom. :D (Nem a HP, csak a klisés választ. :D)

      Törlés