2015. szeptember 27.

Könyvek és más adaptációk a mozivásznon idén ősszel

Az őszi könyvadaptáció termése megint gazdag lett, így még egy posztot szentelek a rovatnak idén, harmadik felvonásként. Ti melyik filmet várjátok? 

Maze Runner: The Scorch Trials (Az útvesztő: Tűzpróba)
Hazai premier: Szeptember 17. 

A briliáns ötleten alapuló Maze Runner folytatása már egy hete látható a mozikban. Sajnos, de várható módon a pénzügyi siker ellenére sem nyerte el úgy a kritikusok szimpátiáját, mint bármelyik Éhezők viadala film. 


Várási fok: 60% - Az első könyvet szerettem, a filmet szintén, a második részben kicsit csalódtam, a filmről pedig nem tudom mit gondoljak. Nem láttam még, de látva az előzetest, kezdem úgy érezni, hogy kinőttem már a disztópikus YA sztorikból.

The Martian (Mentőexpedíció)
Hazai premier: Október 1. 

Egy elképesztően jó könyv, elképesztően jó könyvadaptációja. Legalábbis sokan mondják ezt mindkettőről, emiatt pedig hajlok rá, hogy tényleg így van. Egyedül a magyar címmel van probléma. Bár ez nem meglepő. Tényleg nehéz lett volna meghagyni A Marsiként? 


Várási fok: 70% - A könyvet még nem olvastam, de mivel rengeteg hazai bloggerina társam az egekig magasztalta a regényt, ezért én is kedvet kaptam hozzá, dacára annak, hogy a sci-fi nem az én műfajom. Remélem lesz időm elolvasni még a film előtt, amit szintén nagyon várok. 

Room (A szoba)
Premier: Október 16.

Emma Donoghue azonos című könyve alapján készült fesztivál díjas filmadaptáció, amelyről konkrétan nem is hallhattunk egy hónappal ezelőttig. 



Várási fok: 70%  - Azt mondják, beteg sztori, így természetesen kíváncsi leszek rá... Még szerencse, hogy a Gone Girl és társai megedzettek. 

Pan (Pán)
Hazai premier: Október 22.

Pán Péter eredet története, de nem az, amit mi ismerünk a Disney-től. Látványra mesés, kérdés az, hogy mennyire fogja elvarázsolni az idősebb nézőket.



Várási fok: 80%  - A Once Upon A Time óta oda és vissza vagyok Pán Péter sztorijáért (még az eredeti regényt is megvettem - bár még a polcon csücsül). Előzetesek alapján nagyon tetszik a világa és a történet, de látva az első értékeléseket, kicsit kevesebb elvárással fogom megnézni, hogy kisebbet huppanjak, ha úgy esik. 

Macbeth
Hazai premier: Október 29.

Shakespeare híres tragédiájának az adaptációja, neves színészgárdával és eredeti dialógusokkal.

Várási fok: 80% - Mivel kedvenc Shakespeare-i történetemről van szó, így nagyon kíváncsi leszek az adaptációra. 

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (Az éhezők viadala: A kiválasztott - 2. rész) 
Hazai premier: November 19.

Egy epic történet epic befejezése, amiről úgy tűnik, a felnőtt nézők szívét is elnyerte YA történet létére. Bár sokan ellenezték az utolsó könyv filmvásznon lévő kettészedését (ami nyilvánvalóan a profit miatt volt), de remélhetőleg Katniss utolsó kalandja a Kapitóliumban jó okkal rászolgál majd erre.



Várási fok: 100% - Amikor tavaly ilyenkor újraolvastam a Kiválasztottat, rájöttem, hogy ugyanannyira szeretem ezt a részt is  mint a trilógia többi részét. Még Katniss depizése ellenére is. (Furcsa módon első olvasásra nem jött át teljesen ez az érzés.) És mivel utolsó részről van szó, így duplán izgulok azért, hogy fantasztikus film legyen. 

Share:

3 megjegyzés:

  1. Leginkább A marsit, pardon, Mentőexpedíciót várom, mert a könyv valami imádnivaló. :) Illetve első helyen szerepel A kiválasztott 2. része is, főleg azért, mert ez a kedvenc kötetem a trilógiából (igen, minden ellenére), és az első részét szerintem nagyon jól megcsinálták. :) A Pánra elsősorban a szereplőgárda miatt vagyok kíváncsi. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is így vagyok a Kiválasztottal. Mindennek ellenére szerintem zseniális befejezése lett a trilógiának.:D És igazából az első filmet is szerettem, sok rajongóval ellentétben.
      Alig várom, hogy végre elkezdhessem A marsit, csak most még mást olvasok... xD

      Törlés
    2. Nem értem, mi nem tetszett nekik, a Hanging Tree frenetikus lett, pedig nagyon féltem, hogy ezt a dalt is elrontják... elég pozitív csalódás volt. :D
      Nem akarlak sürgetni, de HAJRÁ-HAJRÁ-HAJRÁ! :D Ide Neked A marsit!!! :)

      Törlés