2016. május 3.

Utolsó havi favoritok #4 - "Stockholm syndrome"

Több oka is van, amiért nem volt új poszt mostanában a blog háza táján.  Az egyik jelentős és örömteli esemény számomra az volt, hogy a múlt héten eljutottam Stockholmba! Képzeletbeli listámon fontos projektnek számít az utazás, ugyanis ez volt életem első, önállóan szervezett és kivitelezett külföldi utazása egy olyan helyre, ahol még sosem voltam – és amihez egy barátnőm asszisztált csak. (Felnőtté válás következő fejezete – pipa.) Kevésbé vidám, ám annál fontosabb tényező pedig az, hogy az elmúlt egy hónap alatt direkt döntöttem úgy, hogy szabadságot veszek ki a blogomon. Már majdnem három éve csinálom, és eddig nagy ritkán kényszerültem szünetre, de most úgy éreztem, itt az ideje önkéntesen. Úgy éreztem, kicsit belefáradtam a folyamatos írásba, és már csak muszájból csinálom. Az igazság az, hogy rám is fért a pihenés. Nem beszélve arról, időm sem lett volna rá, annyi minden összejött az egyetemen az elmúlt hetekben... 

Na, de lássuk a havi favoritokat az elmúlt két hónapról!


R Március közepén tavaszi szünet volt, szóval volt lehetőségem hazamenni két hétre. Nagyon jó volt otthon, kár, hogy rövid volt.

R Zootopia mozi Floxszal! Imádtam, már most újra nézném a mesét. Valamint kiderült, tényleg lehetséges egy nyuszit és rókát shippelni. :D


R Pár beszerzés otthonról. Fura, de ha otthon vagyok, kevesebb lelki ismeret furdalásom van vásárlás szempontjából, mint távol az otthontól, az egyetemen...
Un. "Sherlock" kabátom és bőr Conversem. 
R Daredevil maraton! Bár úgy érzem, ez a második évad már közel sem volt olyan fantasztikus, mint az első köszönhetően Electrának. Persze a Punisher szuper volt és várom a következő Netflixes sorozatot vagy spin-off vagy évadot. Akármi is jön. 

R Mivel nem blogoltam, így több időm jutott olvasásra. Legújabb kedvencem pedig nem lett más, mint a A Trónok harca készítőjének regénye, a Tolvajok tele. Alig várom, hogy írjak róla. *_*

R Doctor Strange előzetes. Kicsit Eredetes, de rohadt jól néz ki. Legjobban várt Marvel film idén. 

R Stockholmi útinapló: Vonattal mentünk, szóval a gyönyörű svéd tájakhoz is szerencsénk volt. Bár Stockholmban csak két napot tölthettünk város nézéssel, de annyi helyre eljutottunk, amennyire az egyetem mellett (plusz ebben a kisvárosban) egy hónap alatt sincs lehetőségem. 

Az első napot  Stockholm legöregebb építményének megnézésével kezdtük Riddarholmen szigeten. Utána a Gamla Stanban, az óváros hangulatos utcáit jártuk, a legöregebb téren, a Stortorget-en megebédeltünk, miközben Anyu egyik  barátnőjével és a kislányával találkoztunk. A kiadós ebéd után Stockholm leghíresebb templomába, a Storkyrkanbe mentünk el – ahol komolyan, szerintem egy a millióhoz eséllyel – megnéztünk egy esküvőt. Nem elírás, részt vettünk egy idegen esküvőn hívatlanul, de ha senki sem parancsolt ki a templomból, akkor miért ne? Nagyon szép volt, bár volt pár eltérés az itthoni szertartásokkal szemben. (Csók például nem volt, pedig minden turista, aki végigmaradt, azt várta. :D )  Egy olasz éttermi mousse au chocolat, ír kávé és a királyi palota kívülről megnézését követően (utóbbi sajnos már zárva volt) elmentünk még a városházára, ami szintén nagyon érdekes volt kívül, belül.  A második napon áprilisi havazásra ébredtünk. Szerencsére hamar elállt, így első utunk egyenesen a Vasa múzeumba vitt, ahol megnéztük a hajót (330 évig volt víz alatt!). Ebédre kipróbáltuk az eredeti svéd húsgombócot. Délután a középkori múzeumban szintén szétnéztünk, majd  a városban császkálás után még felmentünk a Katarina-lifthez, hogy fentről csodálhassuk teljes Stockholmot. 


Stockholm képekben

Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése