2014. december 17.

"It's always tea-time" plusz egy book tag

Tea vagy kávé? Az utóbbi időben rájöttem, hogy én inkább a tea híve vagyok, mert egy nap sem telik el anélkül számomra, hogy ne igyak teát minimum kétszer, míg  kávéra igazából csak hétvégente jut időm (tudom, furán hangzik), vagy ha a Starbucksba megyek - ami valószínűleg megbocsáthatatlan bűnnek számít a kávét preferálók közt. A tél beköszöntével pedig még többször jön el a tea ideje (természetesen egy jó könyv mellett),  így amikor Vickynél megláttam ezt a book taget, tudtam, hogy ez az én posztom lesz.  Az eredeti ötletért pedig köszönet az Enchanted by Pages bloggerének! :) 




1. INSTANT TEA, avagy a legrövidebb könyv, amit idén olvastál


Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: What Really Happened in Peru


Ahogy az instant készült teák, úgy Cassie rövid novellákból álló sorozata Magnus főszereplésével is instant íródott. Meg is lett az eredménye. Összecsapott, unalmas, és ez a Magnus képtelen az eredeti sorozatbeli, imádnivaló karakterét pótolni holmi pitiáner bűnözéssel.


2. ZÖLD TEA, avagy egy könyv zöld borítóval

Ruta Sepetys: Kalitkába zárt álmok 


Egy különleges hangulatú történet, az 50-es évek New Orleans-ában, egy erős női hősnővel és sok más érdekes elemmel. Mindez egy gyönyörű zöld borítóba csomagolva.


3. FEKETE TEA, avagy olyan akciódús könyv, amin soha de soha nem tudnál elaludni

Robin LaFevers: Sötét diadal

Sokat fejlődött az írónő az előző rész óta, mert a történet hangulatában nem csak sötétebb, de sokkal akciódúsabb, izgalmasabb és véresebb lett. 





4. FORRÓ CITROMOS TEA MÉZZEL, avagy egy könyv, ami átmelengeti a lelked

Jenny Han: To All The Boys I've Loved Before


Egy aranyos, szórakoztató romantikus történet, melyet egyszerűen muszáj szeretni. Téli estékre, tökéletes egy bögre tea mellé.




5. ÖTÓRAI TEA, avagy egy könyv, amit angolul olvastál

Rainbow Rowell: Fangirl

Idén a (tavalyihoz képest) csekély számú olvasmány listám egy harmadát már angol nyelvű könyvek teszik ki, így könnyű volt választanom  egyet. A Fangirl pedig az egyik felfedezettem YA írói szempontból, akire mindenképp érdemes lesz odafigyelnem a jövőben. És mivel öt órai teáról van szó, ezért a könyv vagy egy bizonyos fanfiction mellé mindenképp az angolok által közkedvelt tejjel készített tea dukál. 



6. GYÓGYTEA, avagy egy olyan könyv, amit nem élvezetből, hanem "muszájból" olvastál el

Örkény István: Tóték



Az idei magyar vizsgáimra kellett pár kötelezőt olvasnom, amelyek közül Örkény kissé bizarr novellája tetszett a legjobban. Persze nem csak a hosszúsága miatt... 




7. JEGES GYÜMÖLCSTEA, avagy egy igazi, hamisítatlan nyári kaland

Gayle Forman: Csak egy nap


Bár a jeges teával általában a tengerpartra asszociálunk, de "egy  igazi, hamisítatlan nyári kaland" számomra nem csak ezt jelenti. Hanem az új városok felfedezését, más kultúrák megismerését, ahogy a Csak egy nap hősei is tették egy nyáron.





8. KALINKA SZAMOVÁR, avagy egy könyv, amit csak alkohol tudott volna elviselhetővé tenni 

Kelly Creagh: Nevermore – Soha már 



Vagy még az sem. Bár a Soha már regény Poe horror történetein alapul, melynek az írója maga is a pohár fenekére nézett, hogy ihletett kapjon (legalábbis egyes pletykák szerint), de ez mit sem változtatott azon, hogy élvezhetetlen legyen a modern kori újraadaptálás, ahol a borzalom, az unalom és a vontatottság rontja a végeredményt. 

"It's like a hug in a cup." 


Share:

4 megjegyzés:

  1. A Totek egyik nagy kedvencem, szinhazban is lattam. :) Jopofa a tag amugy, lehet, hogy lenyulom, bar meg tavalyi konyvekkel kene kitoltsem. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hallottam a darabról, egyszer szívesen megnézném én is. :D Csak nyugodtan, szabadon vihető, bár az ötletet ne nekem köszönd. :)

      Törlés
  2. Ezt szerintem majd én is megcsinálom, nagy teaimádó vagyok magam is. :D

    Nekünk a Tótékból a drámaváltozatot kellett elolvasnunk gimiben, meg megnéztük a filmet órán... és még abban az évben a suli színjátszóköre is színpadra vitte. Én amúgy nagyon megszerettem Örkényt, szóval remek volt. ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsian várom. :)) Nem sokat olvastam eddig Örkénytől, de az alapján ítélve nagyon különleges és szellemes stílusa van, ami nagyon tetszik. :D

      Törlés