2015. március 1.

Hóvégi hírösszefoglaló 10 pontban: Február

Egy kis bejelentés. Tisztában vagyok vele, hogy most már hivatalosan is tavaszt írunk - aminek, mint az évszak nagy rajongója - roppant örülök.  Ehhez pedig új blogdesign is dukál, de mivel a következő héten nem egy próbavizsgám lesz (ami nehézségben megfelel a rendesnek), ezért a tavasziasabb designváltásra sajnos várni kell. Megértéseteket köszönöm. 

Könyves berkekben


1. Megérkezett Cassandra Clare (és más társszerzőkkel írt) legújabb novella sorozatának az első két borítója. Bár a What really happened in Peru után erősen fenntartásaim vannak a novellákkal kapcsolatban, de mivel Simon (aki az egyik kedvencem volt a TMI-ben) főszerepet kap a történetekben, így nagy valószínűséggel adok majd egy esélyt neki... 







2. A várva várt selyemhernyó végre kikelt itthon is! Na jó, ez roppant furán hangzik, így jobb, ha pontosítok. A Harry Potter írónőjének legújabb, álnéven írt regényének a folytatása végre megjelent magyarul, folytatva Cormoran Strike eseteit. 






3. Jövő hónapban, március 23-án érkezik egy érdekes novelláskötet. Bár korábban nem mutattam érdeklődést a nagy detektív történetei iránt, de miután az elmúlt hónapok alatt rohamosan váltam Sherlock sorozat rajongóvá, így természetesen igyekszem majd bepótolni a lemaradásomat a könyvek terén is. És mivel Kingtől még nem olvastam, ezért itt is kezdhetem. (De persze az eredetiről sem feledkezek meg. :D)  





Filmes berkekben


4. Valentin napon Mr. Grey és az év legantiromantikusabb love storyja jött, látott és győzött, így nem meglepő, hogy most már biztosan jönnek a folytatások is a mozivásznon. A hírek alapján viszont szerencsénk van, mert nem kell 2017-ig viszont lássuk az ötven további árnyalatát...




5. A márciusban érkező Cinderella film előtt jön a Frozen sokak által várt folytatása, a Frozen Fever. Sajnos csak rövidfilmként, így én ezt inkább marketingfogásnak gondolom a Hamupipőke film szempontjából, főleg akkor, amikor még egy hét perces minifilmet is egy fél perces előzetessel promóznak.



6. Bár idén befejeződnek Katniss kalandjai az Éhezők viadala filmekben, de a rendezők szerint ez egyáltalán nem biztos, hogy a franchise végét is jelenti. A legújabb hírek szerint ugyanis, egy előzmény filmben vagy egy később játszódó folytatásban gondolkodik a stúdió, jelenleg ötleteken brainstormingolva. Kicsit sincs pénz szaga, nem? *irónia* -  még akkor is, ha szeretem a történetet...





7. Új előzetes érkezett az Insurgenthez. Még. Mindig. Túl. Sok. CGI.



8. Megérkezett az első poszter a Trónok harca ötödik évadjához. WoW. 





9. A The 100 sorozat befejezése után új adaptáció érkezik a CW-re, az Izombie. Sztori alapján érdekesnek tűnik,  és még lehet, hogy én, aki utálja a zombikat, is esélyt fog majd adni neki. Meglátjuk. 


A történet egy zombivá változott orvostanhallgató lányról szól, aki a kórbonctanon vállal munkát, hogy emberi agyakhoz jusson. Csakhogy minden megevett aggyal megkapja a halottak emlékeit, így társaival mindig nekiáll az adott gyilkossági ügy kinyomozásának.




10.  Múlt vasárnap megtörtént a 87.-ik Oscar díjátadó, aminek az eredménye többé-kevésbé azt hozta, amire mindenki számított. A főbb díjazottakról nagyon nyilatkozni csak annyit tudok - mert a Birdmant még nem láttam, bár tervben van - hogy a Kódjátszma megérdemelten kapott Legjobb adaptált forgatókönyv díjat (mondjuk ha több díjat kap, azt sem bántam volna...), míg a Big Hero 6, bár valóban nagyon animációs film volt, szerintem nem volt jobb az Így neveld a sárkányodat 2-nél, hogy megkapja a Legjobb animációs film díjat. Persze keseregni nem kell, hiszen lesz még folytatása Hablaty és Fogatlan kalandjainak 2018-ban, tehát van még esélye az Oscarra. (Ha meg nem, az sem baj, hiszen az emberek többsége szerint ez az egész Oscar-díjazás túlértékelt.) 




Share:

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem ezeket a havi összefoglalóidat, köszi!
    Úgy látom, A selyemhernyó nem jelenik meg e-könyvként, kár érte... :(
    Sikeres vizsgákat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) E-könyves megjelenésről egyelőre nem tudok sajnos. Mondjuk én papírban tervezem megvenni, mert szeretném a polcomon tudni. xD
      Köszi! :D

      Törlés
    2. Én pillanatnyilag még dilemmában vagyok, hogy angolul olvassam e-bookként (már megszereztem), vagy vegyem meg magyarul a könyvet. Ha megjelenne magyarul e-könyvként, nem lenne kérdés, hogy azt veszem meg... nem is értem, a kiadók miért rontják maguknak a boltot azzal, hogy csomó könyvhöz nem készítenek elektronikus kiadást. Tudom, hogy nincs sok hasznuk rajta, de mégis úgy érzem, maguk alatt vágják a fát, mert végeredményben általában ilyenkor inkább angolul olvasom el.
      Na mindegy, nem filozofálgatok tovább. :)

      Törlés
    3. Én mivel magyarul kezdtem el, ezért így is tervezem folytatni. :D Az ekönyv kiadással kapcsolatban pedig, itthon ez egyelőre bukás, és nem hiszem, hogy változni fog... főleg, amíg ilyen irreálisan magas áron árulják (vagy amíg tele van kalóz fordításokkal a net). Bár én eleve nem szeretek olyan dologért pénzt kiadni, ami nem kézzel fogható, de ha olyan összegért árulnák, mint mondjuk az USÁ-ban, akkor én is meggondolnám a dolgot. Addig pedig inkább a papír. :) (Utóbbi úgyis szépen mutat a polcon.) xD

      Törlés