2015. március 15.

Top 10 könyv, ami a legnagyobb hatással volt rám

Kedvenc könyv? Szerintem mindenki egyetért azzal, hogy ez a legnehezebb kérdés, amit valaha feltehetnek egy könyvmolynak. Nekem is több tucat kedvenc könyvem van, és bár különböző időszakokban más és más műfajú könyvek válnak kedvencemmé, mégis mindegyik olyan történet, amelyik kiemelkedik valamilyen módon a többi közül. Ha pedig ez nem lenne elég, még a kedvenc regényeim között is van pár all-time favorite, aminek a története sokkal jobban időtálló... Ezek azok a könyvek, amelyek a bőröm alá kúszva, a gondolataim hátsó szegletében örökre velem maradnak, függetlenül attól, hogy milyen régen olvastam őket. Ezeket a könyveket szedem most össze, ami akármennyire is nehéz lesz, de (remélhetőleg) nem lehetetlen. Ti összetudnátok szedni egy listát az abszolút kedvencekből? 




Random sorrend! 

Charlotte Brontë: Jane Eyre 
Miért? Nagy klasszikus, amelyet kissé kétkedve kezdtem el, de végül imádtam. Jane Eyre karaktere miatt, aki bár a tizenkilencedik században élt, de bárki számára követendő példa lehet ma, akármennyire is "szegény és jelentéktelen, vagy kicsi és csúnya" volt. Másrészt Jane és Mr. Rochester közötti szerelem az egyik legszebb, amit valaha romantikus műfajban olvastam. 





Szabó Magda: Abigél 
Miért? Abszolút kedvenc, de nem csak azért, mert az Abigél megmutatta számomra, hogy létezik kötelező olvasmány is. Hanem a Matulás-hétköznapok, a II. Világháború és Abigél miatt is.




Stephenie Meyer: A burok
Miért? Igen, a Twilight Saga írónője is idekerült, mert - bár sokak számára hihetetlen lehet - de ez a könyve annyival több, mint a teljes tetralógia együtt véve, hogy az valami elképesztő. Számomra főleg a karakterdrámák és az érzelmek miatt került ide, valamint azért, mert eddig kétszer olvastam el, de úgy érzem, már egy harmadik olvasás is készülőben van.




J.K. Rowling: Harry Potter sorozat
Miért? Nem, szerintem ezt nem kell magyarázni. "After all this time? Always. "






Stephen Chbosky: The Perks of Being Wallflower
Miért? Elolvasás után is sokat gondoltam a "We were infinite" érzésre, valamint arra, hogy Charlie amennyire sérült és magányos tinédzser volt, annyira volt tele bátorsággal, elfogadással és kétségekkel. Mint mindannyian, egy kicsit. 




Stephanie Perkins: Anna és a francia csók
Miért? Bár egy olyan YA regénynek tűnik, amiben a romantika dominál, mégis sokkal többet adott nekem többszöri elolvasás után is. Mert tele van humorral, izgalmas karakterekkel és rejtett mondanivalóval, miközben a világ egyik legszebb városában játszódik, Párizsban.  




Takami Kósun: Battle Royale/ Suzanne Collins: Az éhezők viadala
Miért? Oké, itt egy kicsit muszáj csalnom, mert sokan imádják egy kategória alá venni ezeket a könyveket, mert egyszerre hasonlóak, de számomra egyszerre különböznek is. Hasonlóak, mert mint két könyv a reménytelenség érzését adja át a gyerek-gyilkolászással. Különbözőek, mert két eltérő felépítésű világgal van dolgunk, miközben a végkifejletben is más dolgokon van a hangsúly. És ha minden kötél szakad, akkor sem tudnék választani közülük, mert minkét történetet ugyanannyira szerettem.




Jane Austen: Büszkeség és balítélet
Miért? Az első olvasás feleannyira sem hozta ki belőlem azokat az érzéseket, mint a második több évvel később, de jobb később, mint soha. Egy imádnivaló, de mégsem nyálas romantikus történet, hihetetlen és követendő példaértékű karakterekkel, valamint a korra nem jellemző, meglepően szarkasztikus humorral. 



Fehér Klára: Bezzeg az én időmben
Miért? Negyedikesként olvastam először ezt a könyvet, és azóta sem untam meg újraolvasni. Örök kedvencként, mindig ugyanannyira felvidít és elszomorít ez a könyv, hiszen hiába egy szinte velem egykorú lányról szól, hiába ugyanazok szinte a problémái, azalatt a hetven év alatt azért sok minden megváltozott. 





+1 Kategóriában az "honorable mentions"

Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten
Miért? Mivel most olvastam először, ezért még nem jelenthetem ki, hogy all-time favorite, de van egy olyan érzésem, hogy valamikor majd az lesz. (Kritika hamarosan.)

George R. R. Martin: A Tűz és Jég dala
Miért? Mivel a könyv és a filmsorozat egyre inkább egybefolyik történetileg, ezért nem igazán állíthatom, hogy a könyv abszolút kedvenc, mert biztos vagyok benne, hogy a filmsorozatnak is sok köze van a rajongásomhoz. De persze ez fordítva is így van...

Kerstin Gier: Időtlen szerelem trilógia
Miért? Hatalmas kedvenc a trilógia, de mivel nem ma olvastam újra először, ezért nem tudom, hogy ma is ugyanennyire élvezném-e...

Share:

2 megjegyzés:

  1. Èn is sokat gondolkodtam már egy ilyen összeállításon, de a mai napig nem tudtam megírni. Nehèz szelektálni, de amiket olvastam a te listádról, azok nekem is nagy kedvenceim. Sztem aki olvas Hp sorozatot, az a mai napig imádja Rowlingot ès az új könyveit is. A különc srác feljegyzèseit pedig minden tininek kezèbe adnám. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nehéz kedvenc-listát összeállítani, nekem is alig sikerült. :D Kíváncsi leszek, milyen a tied, ha sikerül megírnod. :)) Igen, rengeteg olyan kedvencem van, amit átlagosan mindenki szeret és elismer (ami néha már unalmas), de mi van akkor, ha tényleg annyira jók? :D Teljesen egyetértek, A különc srác feljegyzèseit mehetne egyesen kötelezőnek, a probléma az, hogy sajnos kevesen ismerik...

      Törlés