2016. január 21.

Népszerűtlen vélemény

Pár hete hívott ki Vicky erre a book tagre, aminek rögtön megörültem. Mintha pont nekem találták volna ki, ugyanis...

Be kell valljam, én szeretek negatív értékeléseket írni. Egyszerűen szórakoztató számomra. Mielőtt viszont megijednétek, hogy milyen fura dolgokért vagyok oda, elmondom, ugyanígy szeretek olyan könyvekről is írni, amiket a végletekig imádtam. A lényeg az, hogy erőteljes érzelmeket váltson ki belőlem a történet, nem az okés, de átlagos sztori, felejtsük el holnapra típusúakat. 
Vigyázat, a következő poszt ártalmas lehet az alábbi könyvek 
rajongói lelki nyugalmára! 

1. Egy népszerű könyv vagy sorozat, amit te nem szerettél.
Hűha, ebből sok van. Vagy olyanból, amit közel sem szerettem annyira, mint mások, mert átlagosnak tituláltam, vagy szimplán nem értem a hype-ot körülötte. Az Obszidián, Reménytelen és a Párválasztó "trilógia" például kitűnő példa az utóbbira, míg a meglepő, hogy én utáltam, míg mások szerették regényes élményeim közé tartozik a Shiver, a Szívzűrterápia strébereknek és a Csábítások és csemegék



2. Egy könyv vagy sorozat, amit te szeretsz, de mindenki más utál. 
Erre viszont kevés példám van. Mondjuk a Koronahercegnő elég megosztó lett még a legfanatikusabb rajongók által is, én pedig - aki nem volt elájulva az előző részektől, pont, hogy ezt szerettem. Valamint, ott az Austenland - amibe én bele estem, annyira cuki volt, de látva a kritikákat, nem mindenki volt oda érte. Ilyen is van.

3. Egy szerelmi háromszög, ahol a főszereplő a rossz pasival jön össze - legalábbis szerinted.
Fogas kérdés, ugyanis abban a kivételes helyzetben vagyok, hogy én mindig annak a pasinak szurkoltam, akivel a csaj össze jött... és ez nem vicc. Ezt nem a vesztesek tagadásával állítom. Legyen Edward, Peeta, Maxon, Cortez (hogy a legismertebbeket említsem), nekem mindig sikerült megéreznem, kivel kell ténylegesen összejönnie a főhősnőnek. Talán az egyetlen kivétel lehetne a Végzet Ereklyéi, ahol Simon a kedvencem, viszont ez nem azt jelenti, hogy Jace ellen szurkoltam. Őt is szerettem, Simonnak pedig drukkoltam, hogy sikerüljön összejönni mással. Téma lezárva, mindenki boldog. 



4. Egy népszerű műfaj, amit te ritkán olvasol.
Úgy gondolok magamra, mint aki nyitott mindenféle műfajra, de most eszembe jutott, hogy azért van pár, amit a ritkábbnál is kevesebbszer veszek kézbe. Mint például az űrben játszódó sci-fi, vagy a horror. (Stephen King-félékből egy sem járt a kezemben.) Ráadásul ott vannak a NA könyvek, amiket manapság inkább már elkerülök, vagy azok a romantikus/erotikus történetek, amikre semmiféle olvasási érdekeltséget nem tanúsítottam eddig, mert tudom, a túlzott románc központúság úgyis untatna. 

5. Népszerű karakter, akit te nem szeretsz. 
Na, itt kerülnek elő a NA könyvek által piedesztálra emelt pasi karakterek. Travis Maddox (nagyon nem szívleltem az agresszív és túl birtokló karakterét), valamint Dean Holder (öt éves korod óta hogyan lehet keresni ugyanazt a lányt? Enyhén creepy.). Bár ez már YA, de most már Grayson A szívzűrterápia strébereknek regényből is kiérdemelte a helyét köztük. 

6. Egy népszerű szerző, akire te nem tudsz ráhangolódni.
Jennifer L. Armentrout. Bár az Ónix igazából rendben volt, de egyszerűen nem érzem úgy, hogy folytatnom kéne a sorozatot. Ráadásul látom, hogy az írónőnek nem csak a Luxen sorozata népszerű. Rengeteg romantikus könyve is van dögivel a YA, NA műfajban, de semmi késztetést nem érzek, hogy olvassam. Annyira átlagosan ír, átlagtörténeteket, hogy nem érzem úgy, hogy bármiről is lemaradnék.


7. Egy népszerű klisé, amibe már belefáradtál.
Egyszer már volt egy klisés posztom, amiben kifejtettem a véleményem az írók sablonos húzásairól, amik közül a legtöbb még ma is releváns. Amibe viszont tényleg belefáradtam, és inkább elkerülöm, klisé, nem klisé, de a szerelmi háromszögek,  minden szempontból. (Rendben, nagy ritkán azért kivételt teszek.) Valamint ott van még a rosszfiú-jókislány love story, ami szintén lerágott csont. Ezerszer.

Tényleg nincs ilyen könyv? 
8. Egy népszerű sorozat, amit te nem fogsz elolvasni. 
Népszerűnek számít az Ötven szürke? Azt holtbiztos, hogy nem fogom kézbe venni. De ide tartozik még a régi fanfavorit Csitt, csitt (az angyalos könyvektől menekülök valamiért), vagy az egekig dicsért Pushing the limits sorozat, amibe beleolvastam, de nem jött be. 

9. Melyik könyvadaptáció (film vagy sorozat) jobb, mint a könyv.  
A Narnia filmek (első két rész) sokkal jobban a szívemhez nőttek, mint a könyvsorozat. Valamint a Vámpírnaplók, de szigorúan csak a 4. évad kezdetéig. Ott kellett volna elkaszálni...
Share:

2 megjegyzés:

  1. Köszi, hogy kitöltötted:) És átlagban eléggé egy rugóra jár az agyunk :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én örültem a jelölésnek. :)) Bizony, így van. :DD

      Törlés