2016. január 1.

Az Év Legjeinek Díjazása: 2015

Boldog Új Évet Kívánok minden olvasónak és idetévedőnek!

Egy újabb év befejezése és egy másik kezdete. Így itt az idő, hogy számot vessek, mi minden történt itt a blogon. Sajnos, most már zsinórban ez a harmadik év, hogy elégedetlen vagyok az olvasásaim számával, még akkor is, ha ennek megvolt az oka a magánéletemben. A Legek díjazását kisebb változtatásokkal persze megint megtartom, egy kis statisztikával egyetemben.


Minden, ami 2015-ben a blogon történt
  • 74 bejegyzés
  • 1 új rovat (Popcorn Posztok)
  • 1 nyereményjáték
  • 1 design váltás
  • Csatlakoztam a Kis Könyves Bloggerekhez

Az Év Legjei 2015-ben

Az Év Könyve:  Tavalyi évemre nézve nagyon igaz a közmondás, hogy nem a mennyiség számít, hanem a minőség. Ennek köszönhető az, hogy hiába olvastam keveset, de abban volt több könyv is, ami kiemelkedően jó volt a műfajban. Mégis van egy olyan érzésem, hogy a legújabb kedvenceim közül a Leányrablás Budapesten áll hozzám a legközelebb, ami így automatikusan kiérdemli a legrangosabb blogos díjamat.

Az Év Legjobb Romantikus Könyve: Nagyra értékelem azokat a szerelmi történeteket, amelyek nemcsak a romantikázásra mennek rá, hanem a realitásra, vagyis mennyire életszagú a történet. Eleanor & Park-nak ez sikerült is többszörösen. 

Az Év Legjobb Fantasy Könyve: Tolkien, minden idők legelismertebb fantasy írója 2015-ben is megcsinálta, mert A hobbittal szintén sikerült elvarázsolnia.

Az Év Legjobb YA Könyve: Számos magas színvonalú YA regényhez volt szerencsém az idén, ezért a szoros mezőny miatt, két választottam van a díjra. A Sword of Summer és a Méregtan.

Az Év Meglepetése: Amennyire elegem lett a Párválasztó trilógiából a végére, annyira tetszett a folytatás a Koronahercegnő személyében.

Az Év Legrosszabb Könyve: Egy olyan könyv érdemli ki ezt a díjat, amiről még nem írtam, ezért nem spoilerezném el a miértjét annak, amiért a Szívzűrterápia strébereknek kapja meg a címet. De jó okom van rá, még akkor is, ha sok rajongója a könyvnek nem ezt gondolná.

Az Év Csalódása: A Csábítások és csemegék szintén versenyzett az Év Legrosszabb Könyve kategóriában, és az egyetlen ok, amiért nem azt kapta, hanem ezt, az hogy ennél a könyvnél még inkább arra számítottam, hogy imádni fogom, fülszöveg és értékelések alapján...

Az Év Újraolvasása: Hosszú idő után időt szakítottam egy Harry Potter sorozat maratonra, ami rávilágított arra, hogy még még mindig érdemes újraolvasni a szeptológiát, akármennyi új könyv is vár elolvasásra. 

Az Év Legjobb Könyvadaptációja: Idén elég vegyes volt a felhozatal a könyvadaptációkban, mert amíg volt pár, ami eleve halálra volt ítélve, addig voltak olyanok, amelyek egyszerűen csalódást okoztak, annyira átlagosak voltak. Ellenben a BBC Tíz kicsi néger (And Then There Were None) adaptáció hihetetlenül jó volt, ezért méltó módon kapja ezt a címet, a miértjéről kritika hamarosan...

Az Év Legrosszabb Könyvadaptációja: Két olyan adaptáció is volt 2015-ben, amit az elolvasástól kezdve vártam, majd fokozatosan lankadt a lelkesedésem, ahogy megláttam az előzeteseket. Bár az a kérdés még megválaszolatlan, hogy melyik volt a rosszabb, a Az útvesztőTűzpróba vagy A Lázadó adaptációja. Az viszont tény, hogy mindkét film alig követi a könyv cselekményt, tele vannak logikátlanságokkal, rossz vizuális effektekkel és értelmetlen változtatásokkal.  Nem is érdemes több szót pazarolni rájuk, nemhogy egy mozijegyet. Utóbbi szerencsére nem történt meg. 

Az Év Legjobb Meseadaptációja: Disney legújabb Hamupipőke feldolgozása nem vett váratlan fordulatokat, de mégis megőrizte báját, aminek köszönhetően egy színvonalas élőszereplős mesét láthattunk. 

Az Év Legrosszabb Meseadaptációja: Nagyon várt film volt a Pán, de a borzasztó kritikák elrettentettek a moziban megtekintésétől. Szerencsére. Ennél rosszabban kivitelezett meseadaptációt rég láttam, ami ennyire eltért volna az eredeti sztoritól (miközben javában hirdeti, hogy eredet történet), ráadásul a szörnyű CGI, a gagyi dialógusok és rossz színészi játék mind rátettek a filmélményre. 

Az Év Újonc Sorozata: Nem sok új sorozatot próbáltam be idén, de a Marvel Netflixen futó sorozatai köztük voltak. Amik közül (a nagyon szoros mezőnyben) a Jessica Jones tarolt. Kritika hamarosan. 

Az Év Legjobb Sorozat Szezonja: Több folytatást is láthattunk, de a régi kedvencek, mint a GOT, OUAT, kisebb-nagyobb csalódásokat okoztak. A How To Get Away With Murder ellenben nem, így nem csoda, hogy hétről hétre a legvárósabb sorozat volt. 




Share:

8 megjegyzés:

  1. Böszörményi sorozatának a 2. részét már olvastad? Az még jobb lett, mint az első. Imádtam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nem, de már beszereztem. :D Első olvasmányomnak tervezem idén. :))

      Törlés
  2. Böszörményi könyvéről egyre több jót hallok/olvasok... hmmm... úgy tűnik, ebből vásárlás lesz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazat hallottál, ez a könyv MUST HAVE. :)) Eddig aki olvasta, mind imádta. :D

      Törlés
  3. A Leányrablás Budapesten nekem is nagyon tetszett, és pont szilveszter napján fejeztük be a Jessica Jones és wááááááhhh <3 Imádtam! Felkészül Dare Devil, azt mondják az is nagyon jó. Hamupipőkét én is megnéztem egy repülőúton, és tökre tetszett, pedig nem fűztem hozzá sok reményt. A Harry Potter nálam is újraolvasós, főleg hogy most már megvan az összes rész egyben. Sikerekben és jó olvasmányokban gazdag új évet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy imádtad a JJ-t, tényleg hihetetlenül jó volt. A Daredevilt is láttam már, azt is csak ajánlani tudom. :)) Mintha nem is Marvel lenne. :D A Hamupipőkével én is így voltam, kellemes meglepetés volt. HP-t mindig, mindenkor! :D (Szerencsés, nekem sajnos a 4. rész még mindig hiányzik... :P)
      BUÉK és viszont kívánom! :))

      Törlés
  4. I loved 'And Then there were None' too - and 'Cinderella', although 'Ever After' is still my favourite Cinderella adaptation. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Glad to hear you loved them too. :D Are you gonna write about the ATTWN? I'd read it. :)) OH, I also love Ever After, although I haven't seen it a long time ago... :)

      Törlés