2014. november 16.

Őszi sorozatok - Így folytatódtak...

Avagy a The 100, Witches of East End, Once Upon A Time és Reign folytatásairól.
Elkezdődött az őszi szezon, és vele együtt az ősszel induló újoncok és folytatások. Egyes nyáriak pedig pont most fejeződtek be, így jöjjön egy kis állapotjelentés az aktuálisan nézett sorozataimról. 

The 100 - Felnőtt a 2. évad

Izgalmasan indult a 2. évad, rengeteg cselekmény szálat elindítva vagy száz szemszögből. Komolyabb problémát nem tudok ellene felhozni, mert úgy tűnik, a készítők tanultak az előző részek hibáiból, és a tinirománcokat hanyagolták az utolsó részek veszélyeinek közepette. A Mount Weatherbe került fiatalok helyzete egyre érdekesebb - már ami a hely sötét titkait illeti -, míg a földre szált Ark megmaradt túlélői az új kialakult szociális szituációval bajlódnak, ami még konfrontációt okozhat. Hiszen mindig, mindenhol lesznek hatalomra éhes emberek. A főbb karakterek többsége (akiket eddig nem állhattam), mint Finn, Clarke vagy Octavia egyre badassebbé váltak az események fordulatával, ami különösen tetszik.  Amit sajnálok, hogy Bellamynak kevesebb szerepe lett, amióta ennyi szálon fut a sztori, de ez van. És végre kaptunk sorozat főcímet is! 

Witches of East End - Befejeződött a 2. évad, és vele együtt a sorozat is

Egy újabb sorozattól vehettünk könnyes búcsút... vagy nem. Személy szerint a fináléban kapott függővég után sajnálom a kaszát, mert igazán kíváncsi lettem volna, hogy mi lesz Wendyvel a Valhallában, valamint Freya mikor fogja észrevenni, hogy Killian többé nem önmaga, de ha teljesen őszinte akarok lenni, annyira azért mégsem fog hiányozni, mert a teljes évad alatt nem egyszer kívántam pokolba a sorozatot. Túlzás lenne? A készítők ugyanis az új évaddal egy sötétebb tónust is felvonultattak, ami a szezon végére enyhén nyomasztóvá vált. Na, meg bizarrá. Mégis mi volt az a mandragóra szex? A színvonal folyamatosan hullámzott, egyes problémákat több részen keresztül elhúztak, majd egy csettintéssel megoldottak, mint például Killian kapcsolatát Evával. Eközben nem egy rész volt túl epizodikus (mint az ikrek behozatala, majd azonnali kinyírása) nem volt egy teljes évadot átívelő sztori, de még egy normális főellenség sem. Mert sem Tarkoffnak, sem a boszik nagyapjának -  akinek kitudja mi a neve, Nick? Klaus a The Originalsból? Vagy maradjunk inkább az Odinnál...-  nem voltak rendes indítékai, miközben a teljes évadból csak az utolsó pár részre tettek látogatást boszijainknál. Ráadásul, az első évad nagy meglepetése, amikor kiderült hogy Asgardból származnak Beauchampék, teljesen felesleges volt. Egyedül Frederick skandinávul hangzó varázsigéi emlékeztettek erre a tényre, miközben egy három perces flashbacket sem kaptunk, ami viszont tényleg érdekelt volna. Ennyi erővel Mucsaröcsögéről is jöhettek volna, nem? Ami pozitívum volt, az Dash karakterének a változása, Wendy néni, valamint Joanna coming outja. Persze, a fenti a hibák ellenére voltak izgalmas részek, de a végeredményben ez kevés volt. 

Once Upon A Time - Jeges meglepetés a 4. évad kezdete

Bár elég szkeptikusan indultam neki a legújabb évadnak, de egyelőre úgy tűnik, mégis bejött a Frozen-szál a sorozatban. Többé kevésbé. A döcögős kezdet után, melyben tanúi lehettünk annak, hogy Storybrooke lakóinak igenis kell vagy több nap, hogy észrevegyenek egy új jövevényt a városban, aki jeges csíkot húz maga után, kiderült, hogy a készítők jól vették az akadályát a castingnek, mert az új karakterek alakítói igazán illenek a Disney-verzióhoz. A Jégvarázs-féle animált dolgok nagyjából rendben voltak (főleg Trollpapa sikerült jól!), míg az első epizódok flashbackjei igazán ötletesek voltak. Ráadásul részről részre mindig kaptunk egy-egy humoros beszólást Reginától, Hooktól, Emmától, de még Charmingtól is,  ezért több héten keresztül izgatottan vártam a következő részt. Viszont a hatodik rész után nem mehetek el, egyes hibák mellett. Bár szemet hunytam efelett, de Kristoff karaktere semmiben sem emlékeztet a mesefilm változathoz. Mintha nem is érdekelné, hogy Anna veszélybe is kerülhet, "mert Anna úgy is tud vigyázni magára". Nem beszélve arról, hogy semmi kémia nincs közte és Anna közt. (Komolyan, még Elsa és Kristoff között is több van. Vagy maguk, az animált karakterek között a Disney-filmben.) Másik karakter idegen szereplő pedig Belle, aki egyszerűen leszerepelt a hatodik részben. Az a Belle, aki beleszeretett egy szörnyetegbe, miért tartaná többre a saját emlékeit, mint egy másik ember életét? És miért titkolta addig? (Vagy a készítőktől ez egy "last minute" döntés volt?) Elizabeth Mitchell ellenben a Snow Queen szerepében eddig nagyot alakított, viszont a nem rég kiderült indítékai, mint a főgonosznak, kezd már unalmas lenni sorozat szinten...

Reign - 2. évad jó ötletei rossz kosztümben

Pestis, éhínség, vallási háborúk, halál (mint az apokalipszis lovasai), na meg megannyi ötlet, ami jellemezte még az eddig lement részeket a Reignben. Mégsem vagyok elégedett. Miért nem tudtak az alkotók jobban kidolgozni ezeket az ötleteket? Ugyanis az első részekben elindítottak vagy egy tucat szálat a készítők (mint Mary vetélése), de a sok, izgalomban potenciális szálat, amilyen hamar bedobták, olyan hamar ki is dobták az ablakon a készítők. Konkrétan egy epizód alatt.  Kötve hiszem, hogy a pestisnek két hét alatt vége lett, komolyabb, vagyis fontosabb áldozatok nélkül. Persze, minden jó, ha vége jó, mert ezt követően megjelent Narcisse karaktere, aki az utolsó részekre egyre nagyobb veszélyt jelent Francisre, plusz potenciális szeretőt Lolának, ezekkel elindítva egy érdekes - és remélhetőleg több epizódra való izgalmat a sorozatnak.  Eközben a románcok is bonyolódnak, Mary és Francis közt egyre több a titok (vajon Conde ezt majd kihasználja?), míg Greer nagyon aranyos Castleroyallal (és bízok abban, hogy a protestáns vallás nem fatális utóbbira nézve). Bár több, mint furcsán indult, de végül meglepően jó csavar volt a Francis által látott Henry szelleme a dadában. Ráadásul hosszú idő után kaptunk egy üdítően sablon és több szál mentes hatodik epizódot Mary és Catherine párosával (jaj, de hiányoztak a humoros eszmecseréik!), ami után úgy érzem, van még remény arra, hogy hamarosan megüsse az első évad utolsó részeinek színvonalát... 

Ezen kívül heti nézős sorozat a Faking it, ami bár nem kedvenc, de a 2. évad jelentős színvonal növekedést produkál, és egyre erősebb lett a drámai vonal, aminek kimondottan örülök. Persze van még benne humor, de már a kevésbé erőltetett fajtából. Az Agents of S.H.I.E.L.D. darában lett nézős, miután az első epizód nem fogott meg annyira, mint az első évad utolsó részei. De nem vagyok csalódott, mert általában kell egy kis idő, amíg bele jönnek a készítők, ezért született a döntés, hogy egyben nézem őket (valamint valahol meg kell húzni a határt), és majd az évad végén lesz kritika. Továbbá váratlan meglepetés volt a How to get away with murder, amit egyáltalán nem terveztem, de miután belenéztem az AXN-n a pilotba, muszáj volt folytatnom online. És voilá, új kedvenc sorozatom lett! Ami nagy szó, tekintettel arra, hogy csak pár részt láttam, ezért mindenki másnak is csak azt tudom mondani, hogy kötelező nézős
Share:

4 megjegyzés:

  1. A Witches of East Endet rettentően sajnálom. A Charmed ez volt az első boszis sorozat, ami tetszett. Szerintem a második évaddal pont az volt a baj, amit te is leírtál, vagyis hogy nem olyan maradt, mint az első évad, ami üde, romantikus, aranyos volt. Nem értem, ezt a sötét tónust minek kell erőltetni, amikor az első szezon tök más volt. Sajnálom azért :(
    A Once Upon a Time nálam majdnem kasza lett, de végül visszatértem hozzá. Már egyáltalán nem várok tőle sokat (nemhogy intelligens cselekményvezetést vagy karaktereket), így elvagyok vele. Belle nagyon idegesít, vagy a színésznő, nem tudom (pedig a Lostban és a Remember Me-ben szerettem), idegenek az alapkaraktereket is már, viszont ez a Frozen szál tényleg nem rossz. Egyedül azt sajnálom, hogy az első évadra jellemző egyediségek elkoptak. Már csak reklámfogás, koppintás az egész.
    A Shield első része nekem se tetszett, de most már egész izgalmas :)

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, a WOEE tónus váltása nem tett jót a sorozatnak, meg is lett az eredménye. :S Belle karakterét még bírtam az első évadokban, de valamit nagyon elszúrtak vele a készítők. A Frozen behozatala egyértelműen a nézettség növeléshez kellett, és enyhén fura, hogy mennyi mindent áthoztak a meséből, hiszen eddig a saját ötletüket használták fel mesebeli karakterekkel... de gondolom mindent a kasza elkerüléséért.
    A Shieldből azóta megnéztem négy részt, és valóban egyre jobb a színvonal. Hamarosan folytatom is. :D

    VálaszTörlés
  3. Én ezek közül csak a OUAT-ot nézem, szóval arra reagálnék. Én is húztam a szám, amikor elsőször kdierült ez a Frozen-dolog, de szerintme egészen jót hoztak ki belőle, bár tényleg eléggé túlzásba estek, azért nem kellett volna minden Frozen-szereplőt betenni, még a három mondatos kereskedőt is. :D Viszont az tetszik, hogy összehozták az eredeti Hókirálynő sztorival valamennyire a történetet, én nagyjából a második évad óta vártam, hogy a Hókirálynő legyen a főgonosz, és végre ez teljesült. A motivácicói engem nem idegesítenek, tulajdonképpen ez már tekinthető sorozat szintű koncepciónak. :D

    Belle karakteréért én személy szerint soha nem voltam oda, nekem mindig ő volt a naiva, aki kb. azért van ott, hogy valaki divatos ruhákban járhasson és picsogjon, amíg a többiek csinálnak valamit. Viszont most már tényleg alig szerepel, amikor meg mégis, akkor meg inkább ne tenné. XD Elég nevetséges.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kereskedő már tényleg túlzás volt egy kicsit, de általában azért aranyosak voltak a frozenes momentumok. :D A Snow Queennek én is nagyon örültem (bár én azzal is kiegyeztem volna, ha maga Elsa lett volna a főgonosz), de nekem az indok sajnos már túlzás, akár a sorozat alapja a család... Viszont a dupla epizódban volt egy elejtett mondat, ami talán arra utalt, hogy Ingridnek mégis vannak világuralomra törő tervei a testvéreivel. Vagy nem így volt? (Mindenesetre örülnék neki.) Belle-t a 4x6. rész óta ki nem állhatom, ezért megkönnyebbülés volt, hogy most semmi szerepe nem volt. Kíváncsi leszek azért, hogy mikor fog rájönni Rumple titkaira...:D

      Törlés