2015. február 11.

Az első & az utolsó book tag

Ki emlékszik még a legelső könyvre, amit olvasott? Személy szerint én már alig, ezért jöjjön egy kis brainstorm ennek a book tagnek köszönhetően, valamint Wildworldnek, akitől a jelölést kaptam. 


1. Miről szólt az első blogbejegyzésed? Miről az utolsó?
A legeslegelső blogbejegyzésem anno egy bemutatkozás volt, emlékszem, sokat vacilláltam, hogy in medias res kezdjek bele, vagy mondjak pár szót magamról. Végül az utóbbi mellett döntöttem, így a második "legelső rendes" posztom a Trónok harca kritikám volt. A legutolsó posztom pedig a Drámai Filmes Projektem keretein belül a Kódjátszma kritikám. 



2. Ki volt az első blogger, akitől olvastál? Ki az utolsó?
A molyon fedeztem fel először a könyvekkel foglalkozó könyves blogokat, köztük Gigiét például. A legutolsó blog pedig a These Paper Hearts, ahol a Likes & dislikes of romances in books posztot olvastam. 


3. Melyik volt az első könyv, aminek a megvásárlására emlékszel? Melyik az utolsó?
Valószínűleg az első könyv, amit megvásároltam, a Micimackó volt, ami a legelső kötelező olvasmányom volt a suliban. A legutolsó vásárolt könyvem pedig az Éjkorona, Sarah J. Masstől.  


4. Melyik volt az első könyv, amit teljesen egyedül olvastál el? Melyik könyvet olvastad utoljára?
Emlékszem, már kiskoromban is sokat olvastam, köszönhetően a szüleimnek, akik már akkor is fontosnak tartották, hogy könyvet vegyünk kézbe. Így a legelső könyv, amit önállóan olvastam, nagy valószínűséggel egy Pöttyös Panni lehetett. Míg a legutolsó könyv az Eleanor & Park, Rainbow Rowelltől. 



5. Melyik volt az első disztópia, amit olvastál? Melyik az utolsó?
Disztópiák terén, ahogy sok más olvasónál, nálam is Az Éhezők viadala volt az úttörő. Látva a film promoját, elkezdett érdekelni a sztori, és bár korábban soha nem olvastam ilyen durvaságú könyvet, kockáztattam és nyertem. A legutolsó disztópiás könyv pedig a Sötét elmék volt. 


6. Mi volt az első paranormál romantikus, amit olvastál? Mi az utolsó?
Mi számít paranormál romantikusnak? A Twilight? Nem, az biztosan nem. Inkább a Tündérkrónikák, Moningtól. A legismertebb a kategóriában, így én is adtam egy esélyt neki. A többi rajongóhoz hasonlóan a harmadik részt konkrétan imádtam, viszont... azóta se folytattam. Pedig tényleg tervben van. A probléma talán az lehet, hogy maga ez a romantikus műfaj nem vonzz az éjszaka teremtényeivel, pedig a Síri csendben, Jeaniene Frostól, szintén nagyon tetszett (ami a legutolsó könyv volt a témában). Még egy sorozat, amit be kell fejezzem. 


7. Melyik volt az első könyv, amin sírtál? Melyik az utolsó?
Nem vagyok igazán könyvön sírós fajta, de néha sikerül meghatódnom azért. Emlékezetem szerint az első könyv anno a Pál utcai fiúk volt, míg a legutolsó könyv, ami könnyfakasztóbb volt az átlagosnál, a Hűséges. 



8. Melyik volt az első sorozat, amit befejeztél? Melyik az utolsó?
Tíz éves koromban nagy kedvencem volt egy bizonyos Ördögoromvár rejtélye című könyvsorozat, így szerintem ez volt az első sorozat, amit befejeztem. Legutoljára befejezett könyvsorozatom pedig Veronica Roth Divergent trilógiája. 


9. Melyik volt az első könyv, amit nem tudtál befejezni? Melyik az utolsó?
Van egy bosszantó szokásom. Utálok befejezetlenül hagyni dolgokat. Így ha van is könyv, amit biztosan nem szeretnék befejezni, akkor az számomra pár oldal után kiderül. (A befejezetlenség érzése így szerencsére nem marad meg.) Mégis volt egy-egy ritka eset, amikor egy ténylegesen elkezdett könyvet nem olvastam végig, ez meg jórészt a kötelező olvasmányaimhoz köthető... vajon miért? :O Az első könyv, emlékezetem szerint az Aranyember volt - a Duna leírása nagyon betett nekem, pedig később az órákon vett részletek alapján megbántam ezt a döntésemet -  míg a legutolsó könyv az Iskola a határon. A feléig jutottam, és elméletben még most is olvasom. És elméletben be is tervezem majd fejezni. 

Ha tetszett a book tag, nyugodtan vihető, én pedig jelölöm a következő bloggerinákat.:) AnitigerLiliane Evans, Vicky,
Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése