2015. október 24.

Drámai Filmes Projekt: Me & Earl and the Dying Girl

Vannak olyan filmek, amikről egyszerűen tudod, hogy meg kell nézned. Nem azért, mert játszik benne a kedvenc színészed, nem azért, mert csupa jót mondanak róla, de még csak nem is amiatt, mert a sztori annyira felcsigázta a fantáziádat. Egyszer megtekintve az előzetest, szimplán tudod, hogy ezt meg kell nézned, mert ez a te filmed lesz. 

Tíz esetből kilencszer ez be is jön. 


A történetről: Egy kis barátságba még nem halt bele senki. 
Greg Gaines, a különc kamasz mindent megtesz, hogy bármelyik iskolai társaságban elvegyüljön, vagyis láthatatlan maradjon. Egyetlen barátja van, Earl, akivel kultikus művészfilmekért rajonganak, és szabadidejükben nagy lelkesedéssel és minimális tehetséggel újraforgatják a kedvenceiket. 
Egy nap az édesanyja ráveszi Greget, hogy élessze újra barátságát Rachellel. 
Rachelnél leukémiát diagnosztizáltak, és Greg eleve hadilábon áll a lányokkal, de anyja utasításának kénytelen engedelmeskedni. Ráadásul, hogy felvidítsa Rachelt, Earllel kamerát ragad, és így nem csak a valaha készült legrosszabb film születik meg, hanem fordulópont jön el mindannyiuk életében.

Ezzel a lehetetlenül hosszú és egyben sokat eláruló névvel rögtön felkeltette figyelmem a film, majd megnézve a trailert pontosan így jártam. A sztori önmagában nem vonzott - a Csillagainkban a hibát máig nem néztem meg emiatt, de a (...) this isn't a touching romantic story mondattal rögtön meggyőzött, hogy ez mégsem a cheezy, tragikus véggel rendelkező drámákhoz tartozik... Ami nem is volt baj, ha nem bíztam volna el teljesen magam.



Persze látványra, hangulatra és humorra a film teljesen olyan volt, ahogy az előzetes beharangozta. Van a művészfilmeknek egy bizonyos hangulatvilága, ami itt is beköszöntött, de a furcsaságok és az elvontság még sem volt jelentős annyira, hogy a sztorit ne értsük meg teljesen. 


Greg és Earl által készített filmek
Annak ellenére, hogy a történet a mai populáris tini könyveket és filmeket idézte a betegséggel és a beharangozott tragédiával, volt néhány abszurd megoldása a cselekménynek, amitől az ember lánya egyszerűen képtelen volt teljes világfájdalommal végignézni a filmet. Mert megmosolyogtatott, megnevetett és megerősített abban, hogy pozitívan nézd a dolgokat. A vége pontosan ezért ért váratlanul, mert nem tudtam eldönteni, vajon a készítők a klisés, hálivudi megoldást választják, vagy a másik klisés hálivudi megoldást. Na, ezt jól megfogalmaztam...

Amiért mégsem tudok maximumot adni, az a hiányérzet. A film előtt rengeteg magasztaló kritikát olvastam, amelyben egyesek odáig mentek, hogy all-time favoritnak nyilvánítsák a filmet. Én viszont még nem tartok itt. Amellett ugyanis, hogy imádtam a szellemes dialógusokat, Gregnek, a főszereplőnek a hozzáállását a világhoz, a fekete humort, és a filmben elkészített filmek kivitelezését, a végét nem könnyeztem meg. Nem tudom miért, de a tény maga, hogy nem azt hozta ki belőlem a film, mint másokból (jelen esetben egy elhasznált százas zsepi csomagot), olyan hiányérzettel töltött el, hogy nem tudok tízből tízet adni. 

Pontozás: 10/8 




Share:

6 megjegyzés:

  1. Erre kíváncsi leszek én is, meg a könyvre is. :)
    Én mondjuk a főszereplő csajon (jaj, nem jut eszembe a neve....) keresztül találtam rá a filmre, ő játszott a Bates Motelben, és abban nagyon megszerettem. :) zsófi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A könyv nekem is még várólistás, ha egyszer a kezembe kerül, szerintem azt is elolvasom. :D A Bates Motelben csak a pilotig jutottam, annyira nem jött be, így nekem ez az első találkozásom Olivia Cooke-kal. De szerintem nagyon jól játszott itt is. :)

      Törlés
  2. Én most állítom össze az idei könyvmoly párbajos listámat, és gondolkodom ezen a könyvön, mert szeretném minél inkább színesebbre venni. :) A film is érdekesnek tűnik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jesszus, jó hogy említed a párbajt, nekem is össze kellene raknom a listámat :D Szerintem tedd rá ezt a könyvet, ha fülszövege alapján érdekel, a 320 oldalával csak nem lőhetsz mellé. :)) A filmet pedig mindenképp javaslom, kihagyhatatlan. :))

      Törlés
  3. Én a regénnyel voltam b. így, mint te, mint láthattad az értékelésemben is. :D Azon ritka esetek egyike, amikor jobban szerettem a filmet az alapjául szolgáló regénynél.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha valahogy hozzájutok a könyvhöz, lehet adok neki egy esélyt. Bár azok után, hogy a film sem hatott meg úgy, ahogy számítottam, a könyv sem fog nagy valószínűséggel...

      Törlés