2015. október 30.

Hóvégi hírösszefoglaló 10 pontban: Október

Bár az ősz nem a kedvenc évszakom, de az október igen. Régen még a születésnapom miatt is az volt (ma már ezt nem szívesen számolom), de a Halloweennak köszönhetően továbbra is az, ami miatt kivételes alkalommal, de érdemes várni a hónap végét. Idén még beöltözős buliba is eljutottam végre! :D De lássuk a havi híradagot. 

Könyves berkekben

1. Új Twilight könyv. Stephanie Meyer tényleg komolyan gondolta. Mert írt egy fanfictiont. Megcserélt nemekkel és más, fura nevekkel. Azt hittem, elkésett áprilisi 1-ei tréfa...  A legnagyobb poén pedig ez:  "not only fun, but also really fast and easy" (megírni). Hogyan büszkélkedhet valaki ezzel? 
Miss Meyer, kiérdemelted E. L. James dicséretét. 


2. Bár megfogadtam, hogy nemigen kezdek bele más Cassandra Clare könyvbe a Végzet Ereklyéi befejezése után (a Magnusról szóló első novella csalódás volt), de a legújabb sorozatának a borítója megakadályoz ebben. Lehet ennek nemet mondani? 


3. A Harry Potter and the Cursed Child, not a prequel színdarabról kiderült, hogy tényleg nem előzmény lesz. Hanem folytatása a Tizenkilenc évvel későbbnek! Vagyis egy hivatalos nyolcadik rész. Ennél jobb hírt nem is hallhatnánk magától az írónőtől, hacsak azt nem, hogy meg is írja mindezt. 



4. Még egy fandom növekszik tovább az író által, ez pedig nem más, mint Rick Riordan Percy Jackson sorozata. Az Olimposz istenei spin-off, az Egyiptomi és a Skandináv mitológia után Riordan visszatér a gyökerekhez, bár egy új főszereplővel. Apollóra, a vadászat istenére megharagudott Zeusz, aminek a következményét követhetjük nyomon, melyben Apolló egy tizenhat éves, halandó tini testébe lesz zárva, mágikus hatalom nélkül. The Trials of Apollo jövő májusban kerül a könyves boltokba. 


5. Mivel az idei legnagyobb kedvencem Böszörményi Gyula Leányrablás Budapestenje volt, ezért már elkezdtem visszaszámolni a napokat év végéig, amikor jön végre a folytatás, elméletben. Szerencsére egy címmel és fülszöveggel máris többet tudunk! 

Ambrózy báró esetei II. – A Rudnay-gyilkosságok

1900 ősze. Budapest székesfőváros a perzsa sah látogatására készül. A titokzatos keleti uralkodó teljes udvarházával egyetemben járja be Európát, mindenhol rendkívüli érdeklődést, sőt rajongást váltva ki. Rudnay Béla rendőrfőkapitányt azonban egészen más nyomasztja: kereken hét olyan gyilkossági ügy aktája hever az asztalán, amit a legkiválóbb detektívjei sem voltak képesek felderíteni. Az eltűnt Hangay Emma kisasszony megtalálására tett kudarcos kísérlet után Ambrózy báró elvállalja eme különös eseteket, melyek teljességgel érthetetlenek. Vajon a ferencvárosi szatócs miért ölte meg a Bécsből öngyilkossági szándékkal Budapestre érkező festőt – a frissen alkalmazott cselédlány miért mérgezte meg úrnője édesanyját, akit addig sohasem látott – a hamburgi kémiatanár miért utazott Triesztbe, hogy ott a vonaton lelőjön egy általa sohasem látott, tízéves kisfiút – és a pesti kocsmárosnak ugyan mi oka lehetett vidékre ruccanni, hogy aztán a puszta közepén meggyilkoljon egy idős cselédasszonyt? A minden lében kanál Hangay Mili kisasszony és az ő morc bárója nyomozásba kezd, nem tudván, hogy életük máris veszélyben forog.

Filmes berkekben

6. A Sherlock karácsonyi különkiadásához megérkezett az első rendes előzetes, amihez nemsokára egy kimondhatatlan angol cím és egy izgalmas premier dátum is társult. The Abominable Bride 2016. január 1-én lesz először látható a BBC-n, ami azt jelenti, nem érdemes másnaposnak lenni az idei Szilveszter után. :D


7. A Büszkeség és balítélet meg zombi kiadásához megjött az első trailer. Furcsán érdekes... de az eredeti történet miatti rajongásom miatt nekem ez mindenképp kötelező lesz. :)


8. Bepillantást nyerhettünk végre a Végzet Ereklyéi sorozat legújabb adaptációjának előzetesébe és... nem. Nagyon nem jön be. Sokan panaszkodtak anno a 2013-as filmre, hogy ennyire gagyi effektek, annyira rossz casting, és tökre nem könyvhű adaptáció. Akkor erre milyen jelzőket lehet használni???



9. Az Ötödik hullám új posztere. 

10. Hihetetlen felfedezésre tettünk szert! Megtudtuk az okát annak, hogy Martin bácsi miért halad olyan lassan a The Winds of Winterrel. Vigyázat, itt a zombi apokalipszis... addig pedig Happy Halloweent!


Share:

4 megjegyzés:

  1. Jaj az utolsó hír nagyon tetszett, ezt még nem is láttam:)) A Lady Midnight pedig egyszerűen gyönyörű. Bár kétlem, hogy el fogom olvasni.
    A HP pedig messze a hónap - ha nem az év - híre!!!! Váááá:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy meglepit okoztam :D Áh, én sem vagyok biztos a dologban, de a márciusi megjelenésig még van időm eldönteni. (Előbb még úgyis a 6. rész kell sorra kerüljön.)
      Én is így reagáltam. :DD

      Törlés
  2. Jajj végre valaki aki nincs hasra esve a Shadowhunterstől! :D Én már a Claryt játszó színésznőtől a falat kaparom! Akkor már inkább Lily Collins.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én azon csodálkozom, hogy egyáltalán vannak olyanok, akiknek ez bejön. :O Kinézetre nincs bajom Claryvel, de azt a nyávogást nem tudom, hogyan fogom kibírni, ha egyszer belekezdek a sorozatba. :P Lily szerintem jó volt Clarynek, bár kellett idő, míg megszoktam. :)

      Törlés