2014. április 12.

Kínos sztorik Marni Batestől

Korábban soha nem gondoltam volna, hogy valaha még előveszek ilyen műfajú könyveket. Mert valljuk be, a megcélzott korcsoport nem én vagyok. Bár a főszereplők életkora szinte megegyezik az enyémmel, de maga a sztori, a kínos szituáció, amibe a főhősnők kerülnek, az inkább a fiatalabbaknak való. Nem beszélve a regények fura magyar címeiről, amelyek szintén nem a regény komolyságát igyekezték kiemelni. (Segítség, Youtube-sztár lettem!, Rocksztárt kaptam karácsonyra, LOL könyvek...ez most komoly?)

Véletlenül fedeztem fel Marni Bates regényeit. Éppen tanultam a vizsgáimra, amikor valami könnyűt szerettem volna olvasni. Valami olyat, ami egy kicsit kikapcsol, kicsit megnevetett, de ami után kérdés nélkül tudom folytatni a kötelességeimet. Természetesen, ahogy lenni szokott, ebből a tervből nem lett semmi. Mert egyik regényt sem tudtam letenni…


Segítség, Youtube-sztár lettem!

A történetről: Ismertnek lenni nagyon menő, ugye? Tévedés! A tizenhét éves Mackenzie-t például egyáltalán nem zavarja, hogy két barátján kívül a többi diák csak akkor vesz tudomást a létezéséről, ha a leckéjüket kell megírnia. Szóval igazi lúzer. 
Ám a békés névtelenségnek vége, amikor hátizsákjával véletlenül padlóra küldi az egyik izomagyú focistát, sőt egy hisztirohammal kombinált újraélesztést is bemutat a fél suli előtt… A kínos jelenetről készített videó azonnal fölkerül a YouTube-ra, és több millió kommentelő, meg persze az egész gimi Mackenzie-n röhög. De amikor egy népszerű rockbanda klipet készít a felvételről, a lány egy csapásra sztár lesz. A szerelemben viszont ugyanolyan lúzer, mint volt. Mert mi van, ha túl későn jön rá, hogy a nagy médiacirkusz közben elszalasztotta a tökéletes srácot, akinek egyáltalán nem kellett a felhajtás ahhoz, hogy észrevegye őt…

Mackenzie története egy teljesen átlagos lány tündérmeséje is lehetne. Nem akar több lenni, mégis a maga szórakoztató kategóriájában magasan veri a többit. Az alap sztori egyszerűsége ellenére kissé hihetetlen, de mégis aranyosan kínos. 

Mack, a főhősnő szimpatikus karakter volt a strébersége ellenére, és a sztori végére bizonyos jellemfejlődést is észlelhettünk. Ami a legjobban tetszett, hogy teljesen reális tulajdonságokkal ruházta fel az írónő, ami egy tizenhét éves lányt illeti. Nem beszélve a többi szereplőről, mint például Logan, aki bár a suli leghelyesebb és legnépszerűbb pasija, és –hihetetlen! – de mégsem volt tökéletes. Vagy legalábbis nem annyira, mint más regényekben a hasonló típusú pasi karakterek. Mack legjobb barátai, Corey és Jane is érdekes szereplők voltak, nagyon kíváncsi leszek majd az ő történetükre is…

Összefoglalva, nagyon tetszett a Smith High sorozat első része. A cselekmény ötletre kissé extrém, de mégis reális valóság alappal rendelkezik, szóval, akiknek elege van a tökéletes tinik világából, azoknak bátran ajánlom. A történet stílusa nagyon olvasmányos, tele rengeteg poénnal és izgalommal, ami annak is köszönhető, hogy Marni Bates olyan könnyedén teremti meg a humoros helyzeteket, mint a romantikával teli szituációkat, vagy mint, a tökéletesen tökéletlen karaktereket. Ami egy 21. századi ifjúsági szórakoztató regény szempontjából elengedhetetlen.  

Pontozás: 5/5

Rocksztárt kaptam karácsonyra 


A történetről: Holly előre tudta, hogy nincs az a hatalmas óceánjáró, ahol nyugiban átvészelheti a családi karácsonyt. Mert hiába a képeslapra kívánkozó táj, ha ott van két szörnyeteg unokatestvére, akik mindjárt első este kiutálják a közös kabinból. A tengeribeteg Holly így kénytelen beosonni egy vadidegen fürdőszobába, ahonnan kilépve két dologgal néz farkasszemet: a világ legdögösebb pasijával és egy paprikaspray-vel. Kár, hogy ez utóbbit a magát Nicknek nevező srác nem fél használni… Amikor később Holly elhagyná a kabint, legnagyobb megdöbbenésére sikoltozó tinicsajok állják útját. Mert Nick valójában Dominic Wyatt, az őrülten népszerű ReadySet dobosa. Az internetre pillanatok alatt felkerülnek a kettőjükről készült botrányos fotók, amik veszélybe sodorják az együttest. Dominic ezért ráveszi Hollyt, hogy a hajóút idejére játssza el a barátnője szerepét. A kamu kapcsolattal csak-csak megbirkóznak, na de a valódi érzelmekkel…


A Segítség, Youtube sztár lettem! sikeres elolvasása után kedvem támadt az írónő másik, már magyarul megjelent könyvéhez is. Miután túltettem magam a szörnyű magyar cím utáni sokkon, neki kezdtem Holly történetének is. Nagy megdöbbenésemre ugyanúgy tetszett, pedig korábban azt hittem, én már kinőttem az ilyen sztorikból, vagy legalábbis elegem lett belőlük. Így történt? Nem igazán. 

Először is tudni kell a regényről, hogy ez nem a Smith High sorozat folytatása. Legalábbis nem papíron. Ennek ellenére Holly története szorosan kapcsolódik Mack történetéhez, tehát ha érdekelnek a könyvek, érdemes az előzővel kezdeni. Holly sztorijában ugyanis szerepel másik főszereplőként Dominic (saját fejezeteket kapva), az előző könyvben feltűnt együttes dobosa. És természetesen, ahogy a spin-off sorozatoknál történik, Mack, Corey (előbbi már az ismertté válás után), valamint a banda többi tagja is kap egy kis szerepet. 

Holly kivételes hősnő volt. Megszokhattuk már, hogy a főszereplő lány alacsony önbizalma miatt azt hiszi, hogy milyen átlagos kinézete van, majd jön a srác, és rögtön beleszeret. Na, itt egyáltalán nem így történt. Dominic ugyanis nem hogy megkedvelte volna, hanem első találkozáskor zombinak nézte, és utána is rengetegszer kiemelte, hogy mennyire nem azok közé a lányokhoz tartozik, akiket általában vonzónak talál.  


„A neme meghatározhatatlan volt, mert vastag takaróba burkolózott. Nem tűnt túl nagynak, és annyi látszott belőle, hogy hosszú, csapzott haj lóg egy szinte embertelenül sápadt, hamuszürke arcba. Üveges tekintettel és leesett állal bámult rám, mint valami zombi, aki mindjárt engem is megfertőz. Na erre már tényleg bepánikoltam.– Zombi! – üvöltöttem, majd hátraugrottam, és csutkáig nyomtam a paprikaspray-t.”

De igazából ez volt az a tény, ami összehozta a két főhőst. Élvezet volt olvasni, ahogy két különböző környezetből jött fiatal egy hajón találkozik, és a kölcsönös „ellenszenv” ellenére hogyan kezdik megkedvelni egymás társaságát. Holly kínosan bájos szerencsétlenségei, Dominic sztárságának árnyoldalai igazi humorforrásnak számítottak, míg az érzelmek fokozatos kibontakozása felért egy mai romantikus YA regényhez. 

Marni Bates hozta a megszokott könnyed stílust, rengeteg vicces poénnal fűszerezve. A történet cselekménye még egyedibb is volt, mint Mack története, hiszen a kamerák előtt kellett Hollynak és Dominicnak egy olyan párt alakítania, akik igazából nem is vannak együtt. A mellékszereplők többsége, mint Holly unokatestvérei és nagynénje, hozták az idegesítően gonosz szereplőket, de Dominic karaktere ezerszer kiegyenlítette ezt. 

Összességében, másodszorra is kellemesen csalódtam, hiszen egy igazán letehetetlen történetet kaphattunk. Plusz pont az alapötletért, ami különlegessége ellenére is hihető volt… hiszen minden lány álma, hogy egy rock sztárt kapjon karácsonyra, nem?  

Pontozás: 5/5
______________________________________________________________________

Amit nagyon szerettem benne: A humor, az érzelmek és az izgalom nagyon jól voltak vegyítve mint két könyvben. Valamint nagyon tetszettek a tökéletesen tökéletlen karakterek és a "valósághű" tinik.  

Ami kívánnivalót hagy maga után: Talán a sok szerencsétlenkedés után a sztori problémája túl hamar oldódott meg. 

Kedvenc karakter: Logan, Corey, (Segítség, Youtube-sztár lettem!) Holly, Dominic (Rocksztárt kaptam karácsonyra)  

Borító: 5/3

Pontozás: 5/5 - mindkét regény nagyon tetszett, és mivel a két történet a főhősnők szerencsétlenségei ellenére is különbözik, ezért egyiket sem tudom kiemelni, mint jobb könyv. De ez talán nem is baj... :) 
Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése