2014. április 3.

Top 10 kedvenc szerző

A külföldi blogokon nagy népszerűségnek örvend a Top 10 Tuesday rovat. Az ötlet annyira megtetszett, hogy úgy döntöttem, én is elkezdem írni őket, a Magyar Blogger rovatok adott témája alapján. Viszont ellentétben a külföldi blogokkal, nem heti rendszerességgel fogom írni őket, és nem is mindig keddenként, hanem random napokon, mert megmondom őszintén, elkötelezni magamat egy adott nap mellett, nem szeretném.  

Általában egy szerző akkor válik kedvencemmé, amikor az írótól több regényt is olvastam, nem csak egyet. Hiszen mi van, ha van egy olyan író, akinek egyetlen egy nagyon sikeres könyve van, de az összes többi szörnyen rossz? Nyilván ez ritka eset, de én jobban szeretem, ha egy regényíró nálam többször is bizonyít, nem csak egyszer…


J. K. Rowling

Bár Rowlingtól eddig csak a Harry Pottert olvastam, de szerintem mindenki számára nyilvánvaló lehet, miért az egyik kedvenc íróm. Nem csak a Harry Potter univerzumnak a felépítése elképesztő, hanem a karakterek, az izgalmas cselekmény és úgy általában az egész történet, szóval ezt nem is érdemes tovább ragozni. Azóta ráadásul új könyvei is jelentek meg, talán szerényebb sikerrel, de rengeteg kritika szerint ugyanolyan zsenialitással. Mégha én nem is olvastam őket, de van egy olyan érzésem, hogy nem sokban fog változni a véleményem Rowlingról a legújabb könyvei után…

George R.R. Martin

Az az író, aki képes ezer oldalon folyamatosan fenntartani az érdeklődést, gondolkodás nélkül helyet érdemel a kedvenc íróim között. Arról nem is beszélve, bár csak három könyvet olvastam Martintól, de igazából tíznek is megfelelhetne oldalszám alapján.  De valójában nem ezért szeretem Martin bácsit, hanem a karakterei miatt. Akik minden oldalon meglepnek, változnak, fejlődnek, és egyáltalán nem fekete-fehérek. Tehát emberek, csak úgy, mint mi.

Leiner Laura

Dacára annak, hogy az utóbbi időszakban sokkal több hibát fedeztem fel a könyveiben, mint „fangirl” korszakom idején, egyvalami nem változott. Ez pedig a humora. Szerintem nincs olyan könyv, amin többet nevettem könnyesre magam, mint Laura regényei. Azt nem is említve, hogy Laura könyve volt az első olyan magyar könyv a műfajában, ami folyamatosan fenntartotta az érdeklődést. Pedig csak egy gimnazista mindennapjairól szólt…


Agatha Christie

Az örök kedvenc krimi műfajban. Bár Christie száz évvel korábban élt, de regényeinek stílusa van olyan könnyed, mint egy mai szépirodalmi regénynek. Nem is beszélve az érdekes karaktereiről (Poirot rajongók előnyben), és magáról a gyilkosságokról. Amelyeknél még egyszer sem sikerült eltalálnom a valódi tettest…



Meg Cabot

A Young Adult első úttörőjének egyike. Bár az utolsó pár évben már nem, de tizennégy évesen faltam a regényeit. Az írónő, aki tökéletesen ír a tinik nyelvén, miközben hősnőit különböző, nem mindennapi helyzetetekbe sodorja. Könnyed, olvasmányos és humoros stílusa miatt sokkal jobban megszerettem az olvasást (pedig már korábban sem vetettem meg), szóval sokat köszönhetek Megnek.


Richelle Mead

A Vámpírakadémia sorozat és A Szukkubusz dala regényeinek köszönhetően szerettem meg, és bár sokcsajos fantasyt olvastam már, de eddig Mead regényei azok, amelyeknél úgy érzem, hogy a legegyedibbek, legizgalmasabbak  a kategóriában.



Rick Riordan

Bár nem tekintem a Percy Jackson sorozatot a legkedvencebb sorozatomnak (a romantika hiánya miatt), de a mitológiai történeten alapuló cselekményt nagyon szeretem.  Ráadásul Percy sztorija igazán szórakoztató és izgalmas és kivételes módon mindkét nemnek ugyanúgy ajánlott. Ha majd lesz időm, akkor Riordan másik sorozatára is nagyon kíváncsi vagyok, ami szintén egy kedvenc történelmi korszakomhoz kapcsolódik, az Ókori Egyiptomhoz. 






Cressida Cowell

Cowell How to train your dragon sorozatából eddig csak két részt olvastam, de már most úgy érzem, hogy már ezzel a pár száz oldallal is meggyőzött az írónő. A fiatalabbaknak szóló történet mögött megbújó mondanivaló és tanulság, a különleges karakterek, a humor és az alaptörténet - ami még a véres részek hiánya mellett is igazán izgalmas – mind mind hozzáteszik a maguk részét ahhoz, hogy egy ízig, vérig olvasásra érdemes regény sorozatot kapjunk. Arról nem is beszélve, hogy ez a sorozat adta az ötletet a világ legjobb animációs filmjéhez…

Laurie Halse Anderson

Anderson regényeire nem csak a különleges stílusa miatt érdemes felfigyelni. Hiszen olyan témákat feszeget, ami a mai tinik számára példaértékű vagy esetleg elrettentő példa lehet. Tanulni tehát mindenképp lehet belőlük. Másrészt pedig az írónő olyan őszintén ír az anorexiáról, kiközösítésről és egyéb tinédzser problémákról, ahogyan nem sokan. Személy szerint eddig két könyvét olvastam, de a többire is mindenképp kíváncsi vagyok.  



Marni Bates

Legújabb felfedezettem. Egy ideje már úgy érzem, hogy kinőttem a lightos tini regényeket, ami másról sem szól, csak a gimis szerelemről… de Marni Bates új kapukat nyitott meg. Bár a regényei központjában a főhősnő szerencsétlenségei állnak, de az eddig olvasott két regénye alapján, sokkal többet kaptam. Teljesen emberi, (velem egykorú) valósághű karakterek, humoros stílus, valóban jó poénok, és elegendő mennyiségű szerelem. Igazi kikapcsolódás, és  nem csak a fiatalabb korosztálynak.  :)



Konklúzió: Bár igyekeztem minél több, különböző műfajban író szerzőt összeszedni, a listámmal mégsem vagyok teljesen elégedett. Ez pedig annak köszönhető, hogy a tíz íróból összesen kettő tartozik a másik nemhez. Úgyhogy mostantól igyekezni fogok más műfajokat is kipróbálni, amelyeknél inkább a férfi írók dominálnak, és nem a nők. (Mondjuk nem meglepetés, hogy azoknak a könyveknek a többségét, amelyekben romantika is van - és amit én szeretek - nők írták. ) 

A változás jogát fent tartom. 
Share:

2 megjegyzés:

  1. "Általában egy szerző akkor válik kedvencemmé, amikor az írótól több regényt is olvastam, nem csak egyet. Hiszen mi van, ha van egy olyan író, akinek egyetlen egy nagyon sikeres könyve van, de az összes többi szörnyen rossz?" Pontosan így gondolkodom én is kedvenc szerző szempontjából :D

    VálaszTörlés