2013. november 19.

Starving Games, avagy Az Éhezők Viadala paródia

Igazából nem tudom, miért is néztem meg. Az első ok nyilvánvalóan az lett volna, hogy a Catching Fire premierjéhez közeledve egyre jobban extázisban vagyok, másrészt pedig, ott van az a fontos tény, hogy tudtam, ez csak egy elvetemült paródiája lenne az eredeti változatnak. Végül mégis megnéztem, mert úgy gondoltam, jól jönne egy kis röhögés vasárnap estére a rengeteg tanulás után… mennyire jött be? Mindjárt kiderül.

Az első kérdésem Hollywoodnak szól. Miért nem tudnak új ötleteket kitalálni? Miért kell minden áron meglovagolni egy másik film sikerét azzal, hogy elkészítik a paródiáját? Most komolyan. Persze ez nem először fordult meg a fejemben, hogy Hollywood összes rendezője krónikus ötlethiányban szenved, mert a mozikban mostanában mindent lehet látni, csak egy eredeti filmet nem. Könyvadaptáció, képregény adaptáció ilyen-olyan szuperhősökkel, videojáték adaptáció, ennek és annak a filmnek a hetedik- nyolcadik része, korábbi filmek remakejei… a felsorolás végtelen, a baj csak az, hogy akármennyire is jók lesznek ezek a filmek, nem mutatnak újdonságot. Kiakadásom per pillanat ennyi, térjünk is rá filmre.

A második kérdésem pedig már a filmnek szól. Amikor egy paródia film elkészül, miért nem tudnak rendes poénokat és vicceket beletenni? Akik számára ismeretes a Horrora akadva, Vampire Suck és társaik, azok tudják, hogy akármennyire is paródiának vannak beállítva ezek a filmek, az ember már csak kínjában nevet rajtuk. Vagy még akkor se. Mily meglepő, sajnos a Starving Games se volt kivétel ez alól. Humoros akart lenni, de csak a szokásos gusztustalan poénokkal tudták teletűzdelni a filmet, mással nem. A történet nagyjából próbálja követni az eredeti változatot, de a rendezők most sem fértek a bőrükbe, mert nem egy fontosabb momentumot írtak át.  A mai trendeknek megfelelő utalások sem maradhattak ki, mint például Ötven szürke, Bosszúállók, Avatar, Facebook, Angry Bird… Pár talán még humoros is volt, de többségében csak erőltetett poénnak tudható be.


Ha őszinte akarok lenni, akkor azt kell, mondjam, nem is csalódtam a filmben.  Eleve nem vártam többet, hiszen tudtam, ez is csak egy hülye film paródia lesz és… így is lett. Talán egy kicsivel több normális poént azért elbírtam volna, de ha igazán akarnék szórakozni, akkor egyértelmű, hogy nem egy ilyen filmet vennék elő, hanem mondjuk egy Másnaposokat. Most már csak az sajnálom, hogy a színészek, akiket többnyire ABC-s sorozatokban látni, mint egy Pretty Little Liars, ezzel a szerepvállalással örökre elmeszelték magukat a normális filmektől. Persze az ő döntésük volt, de hogy hihették, hogy egy gyenge Éhezők viadalás másolat bármint is elérhet? Aranymálna díjon kívül.

Kiknek ajánlom?
  • Akik alapjáraton véve szeretik az ilyen típusú filmeket, nem hiszem, hogy ebben annyira csalódnának. Bár kitudja.
  • Akik az eredeti nem szerették, azoknak érdemes megpróbálni a Starving Games, hátha mégis meg tudják szeretni ezt a gyerek-gyilkolászos történetet egy másik aspektusból.
Kiknek nem ajánlom?
  • Akik nem szeretik a paródiákat, egyértelműen nem ajánlom megtekintésre.
  • Azok a rajongók, akik oda és visszavannak az Éhezők viadaláért, jobb ha nem rontják el a valódi élményt ezzel filmes próbálkozással...
Pontozás: 10/4



Share:

4 megjegyzés:

  1. Uf, engem már a trailere is kiakasztott :D Ki nem állhatom ennek az írópárosnak a filmjeit. A Horrorra akadva 3. részét is csak azért szerettem, mert azt nem ők írták :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére a Horrorra akadva filmekből csak pár percet láttam, annyi elég is volt. :D A Vámpíros film nem volt rossz egy ideig, de ahogy szokott lenni, a végére túl sok volt. :P

      Törlés
    2. Igen, azzal én is úgy voltam, hogy a jóval kevesebb még vicces lett volna :D De azt sem értem, ki produceli ezeket, és miért, amikor imdb-n is lepontozzák a filmeket, mert szinte már sértőek..

      Törlés
    3. Valószínűleg bizonyos "amcsi" körökben még mindig van rá kereslet. xD A legelképzelhetőbb viszont az, hogy hoz annyi bevételt, aminek köszönhetően megszavazzák a folytatást...:P

      Törlés