2015. január 4.

Az Év Legjeinek díjazása és évzáró összegzés: 2014

Először is Boldog Új Évet minden egyes olvasónak, látogatónak és idetévedőnek! 

Megint eltelt egy év és megint nem sikerült betartanom minden egyes kimondott és ki nem mondott fogadalmat, amit tavaly megfogadtam, de... nem arra vannak a fogadalmak, hogy megszegjék őket? Elvileg nem, mondhatnánk, de miután az élet, vagyis a tanulás, vizsgák rengeteg időmet és energiámat elvették, a maradékot pedig a szocializálódás és a kevesebb gondolkodást igénylő szórakozások, mint a sorozatnézés, úgy a könyvekkel és a bloggal is kevesebbet foglalkoztam, mint szerettem volna. Bárcsak 48 órából állna egy nap! A lényeg tehát, míg tavaly 67 könyvet olvastam, úgy idén 42-őt. Shame on me. Bezzeg két éve volt ez száz felett is.  Ez persze nem gátol meg abban, hogy a tavalyi év mintájára (kisebb változtatásokkal) megint kiválasszam AZ ÉV LEGJEIT (könyvek, filmek, sorozatok és férfi karakterek terén), valamint egy évzáró összegzés keretein belül jöjjön egy kis könyves/blogos statisztika is a tavalyi évről. Jöjjön mindezt a 2015-ös év első bejegyzéseként. 




Egy kis statisztika, ami 2014 alatt történt…


  • 42 elolvasott könyv 
  • 2 újraolvasás (Anna és a francia csók, A kiválasztott)
  • 2 rövid novella (What really happened in Peru, Cinder 0,5- Glitches)
  • 2 kötelező olvasmány (Tóték, Sorstalanság)
  • 11 angol
A blogon
  • 108 poszt
  • ebből 32 könyvkritika
  • Várható poszt ezekből a könyvekből: Csak egy nap & Csak egy év, Pretty Little Liars, A másik palota (Palota sorozat)
  • 18 filmkritikát tartalmazó poszt
  • 2 design váltás
  • 5 új rovat
  • 1 nyereményjáték
Top 5 népszerű bejegyzés 2014-ben
  • The Maze Runner - Az útvesztő film: A kritika
  • Szent Johanna Gimi: Kezdettől örökké
  • Frozen - Jégvarázs: A kritika
  • Így neveld a sárkányodat 2 - A kritika
  • Divergent- A beavatott: Filmkritika
Az év legjei: 2014
Végső Győztesek indoklással

Az Év Könyve 
Bár keveset olvastam magamhoz képest, de így is sikerült pár kedvencet avatnom, amelyeket imádtam és a legnagyobb hatással voltak rám. Nehezen, de sikerült ezek közül is kiválasztanom  a LEG-et, ami nem más, mint a Csak egy nap, ami mondanivalójával, cselekményével és helyszíneivel rögtön meggyőztek minden szempontból.
     

Az Év Legjobb Sorozatkezdése 
Pár új sorozathoz is volt szerencsém, annak ellenére, hogy megfogadtam, hogy a még be nem fejezettekkel fogok foglalkozni első sorban. Mindenesetre, Rowling más műfajban sem okozott csalódást, mert a Kakukkszó valami hihetetlen élmény volt. Most már csak a Selyemhernyóra várok.



Az Év Legjobb Sorozat Befejezése
Szám szerint négy sorozatot fejeztem be 2014-ben, átlagosan vegyes színvonallal. Amelyik mégsem okozott kisebb csalódást vagy rombolta le minden hitemet a történettel kapcsolatban, az a Hercegnő, vagyis a Pokoli szerkezetek trilógia befejező része.




Az Év Legjobb Könyvsorozat Folytatása

Hatalmas fejlődést mutatott Lafevers, a Halál szépséges szolgálólányainak írónője, mert a Sötét diadalt nem csak, hogy elkerülte a "második rész szindróma", hanem minden szempontból megugrotta az előd által felrakott lécet.


Az Év Meglepetése
Cora Carmack Szakítópróbája nagy csalódás volt anno, ezért semmi sem indokolta, hogy a folytatást fogom szeretni. Pedig pontosan ez történt a Színjátéknál. Eredetibb karakterek, rendes dráma, még jobb alapötlet. 



Az Év Könyves Csalódása
Az Easy - Egyszeregy után nem csak az írónő, hanem az alapszituáció miatt is voltak bizonyos elvárásaim a Between the Lines iránt, ami végül minden szempontból csalódást okozott. Unalmas volt, idegesítő karakterekkel és tele felesleges drámával. 




Az Év Legrosszabb Könyve 
A gyönyörű borító mellett a pozitív kritikák és az alapötlet is megtévesztettek, amikor azt hittem, hogy a Soha már az én könyvem lesz. Nem így lett, mert sikerült a legunalmasabb, legirritálóbb és legborzasztóbb stílusú könyvélményt nyújtania. 


Könyves Különdíj
A Büszkeség és balítélet nem csak azért érdemel a tavalyi évre egy külön díjat, mert egy régi klasszikus, hanem mert én csak második olvasásra (sok sok évvel később az első olvasás után) szerettem meg. De megszerettem, és ez a lényeg.  




Az Év Filmje
A Holtodiglan egyértelműen első látásra ütött, de akkor nagyon. A karakterek, a csavarok, a vége. Minden. 





Az Év Legjobb Könyvadaptációja
Rengeteg könyvadaptációt láttam 2014-ben, és a többség kellemes csalódást okozott, de számomra a legjobban mozivászonra adaptált könyv A Könyvtolvaj lett. Bár voltak apró változtatások, de sikerült kihoznia ugyanazokat az érzelmeket, mint a könyv, miközben a karakterek mintha csak az eredeti történetből léptek volna ki. 




Az Év Animációs Filmje
Bár kevés értékelhető animációs filmet láttam idén, de  ha több versenytársa lett volna az Így neveld a sárkányodat 2-nek, akkor is magasan verte volna a többit. 






Az Év Legrosszabb Könyvadaptációja
Nagyon vártam a Vámpírakadémiát, és bár az előzetesek borzalmasak voltak, kellemesen meglepve hagytam el a mozit a film után. Ennek ellenére, jó könyvadaptációként lehetetlen értékelni, mert a karakterek castingje és a sztori sem emlékeztetett arra, amit olvastam, ráadásul a könyvsorozat hangulata sem köszönt vissza a filmvászonról.   



Az Év Filmes Csalódása
Mondhatnám, hogy a Galaxis őrzői kapja ezt a rangot, de mivel benne volt a pakliban, hogy nem fogom szeretni a helyszín miatt, így a Demónáé a dicsőség. Főleg azért, mert minden meg volt ahhoz, hogy szeressem – tündérmese átdolgozás a gonosz szemszögéből -  de mégsem hozta az elvárt szintet az eldisneysedés miatt. 




Az Év Legrosszabb Filmje
Nem voltak igazán rossz filmes élményeim 2014-ben, és a Csajok bosszúja is egy egyszer nézhető, de mégis jó vígjátéknak tűnt trailer alapján, így meglepő volt, hogy mennyire utáltam, mikor végre megnéztem. Jaime Lannister rajongóként pedig egyenesen örömmel adományozom ezt a címet, ennek a filmnek. 





Filmes Különdíj
A sok negatív kritika után nem számítottam, hogy a tavalyi év végére megszeretem a legújabb Hobbit trilógiát, így szerintem megérdemelten kapja meg Az öt sereg csatája, és az előző két Hobbit rész is. 





Az Év Legjobb Sorozatfolytatása
A többi sorozat új évadjával ellentétben a The 100 egyenletes növekvő színvonalat mutatott a folytatásban, aminek én kimondottan örülök- főleg, mert egy tinisorozatról van szó.






Az Év Legjobb Könyvről Adaptált Sorozata
Bár számítottam rá, de az Outlander tényleg méltó könyvadaptációként, és mint új kedvenc történelmi fantasy sorozatként. 





Az Év Legjobb Sorozatfináléja
A 4. évad kezdete óta a színvonal kissé ingadozott, de mégis sikerült egy olyan finálét kapnunk a Once Upon A Time sorozattól, ami fordulatokban és cselekményben jócskán felülmúlta az utolsó pár részt. 





Az Év Legjobb Újonca 
Nem tartozik a kedvenc műfajom közé, ráadásul korábban még hasonló sorozatot sem néztem, de a How to get away with murder már a pilottal annyira megfogott, hogy rögtön megszerettem. A minőség és a cliffhangerek szám pedig töretlen, így nagyon várós a folytatás.





A Legrosszabb Sorozatfolytatás
Anno nagy kedvenccé vált a Revolution, de a 2. évadra mintha elfelejtették volna a készítők azt, hogyan kell egy izgalmas, poszt-apokaliptikus sorozatot csinálni. Ezért a kasza sem volt meglepő, bár én még azelőtt végeztem a sorozattal, és azóta sem pótoltam be. 






Sorozat Különdíj
Tavaly augusztusban kissé szkeptikusan kezdtem neki a Sherlocknak - lévén nem kedvenceim az epizodikus krimisorozatok - viszont, amikor a téli szünetben folytattam a 2. és 3. évaddal, egyszerűen megértettem, miért van mindenki kiakadva azon, hogy ezt a sorozatot csak "szökőévente" folytatják...


Top Tíz pasi karakter 2014-ban (Random sorrend!)

Jamie Fraser (Outlander)
Connor (How To Get Away With Murder)
Bellamy (The 100)
Aramis (The Musketeers)
Jon Snow (Game of Thrones)
Mr. Nobley (Austenland)
Four (Divergent)
Fitz (Agents of S.H.I.E.L.D.)
Sherlock és Watson (Sherlock) 

Share:

2 megjegyzés:

  1. Akkor lehet, hogy a Büszkeség és balítéletnek kéne adnom még egy esélyt? :D Kb. 4 éve vettem ki a könyvtárból, de már nem is emlékszem, meddig olvastam. Azt hiszem, rosszkor kezdtem neki, úgyhogy hamarosan újra kiveszem.
    A How to get away with murder már engem is érdekel, felírtam a listámra ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mindenképp adj neki még egy esélyt!! :)) Szerintem tényleg van olyan, hogy az ember rossz időben kezd neki egy könyvnek és ezért nem szereti, aztán újra olvasva megváltozik a véleménye. Hiszen fordítva is megszokott történni nem? :D A kimondhatatlanul hosszú nevű sorozatot tényleg csak ajánlani tudom, majd írd meg a véleményedet. :))

      Törlés