2013. július 26.

Hóvégi hírösszefoglaló 10 pontban: Július

Hihetetlen milyen gyorsan telik az idő. Pár nap és a blogunk egy hónapos lesz! Valamilyen szinten még most sem hiszem el, hogy most már bloggernek számítok, mert  nagyjából egy éve jutott először eszembe, hogy neki kéne kezdenem valami ilyesminek, de többször is elvetettem különböző okokra hivatkozva, mint például időigényes, nagy felelősség. Pedig csak elkezdeni nehéz. :) 

Így a hónap végéhez érve eszembe jutott, hogy elindítanék egy új rovatot, ami egy havi összesítő lenne úgy általában mindenről, de főleg a hónap legfontosabb híreiről tíz pontban. Tehát könyvmegjelenésekről, film premierekről, azaz mindenről, amiben érdekelt vagyok. A tíz pont egyelőre fix, hiszen valószínűleg már hallottatok ezekről az újdonságokról,  de így legalább tényleg a legfontosabb dolgokról lenne szó. Lássuk hát a Júliust. 


Filmes berkekben

1. Futótűz új előzetes, sok új jelenettel. Szerintem egy szó elég rá: Eszméletlen!




2. Így neveled a sárkányodat új posztere. Reméljük, hamarosan jön a többi karakterposzter is. *_*



3. Az Outlander könyvsorozatból készült filmsorozatból már berendeltek 16 részt - tehát már biztos lesz sorozat (!) - és... megvan ki fogja játszani Jamie Frasert is! A szerepre  Sam Heughan, skót származású színészt szerződtették. Eddig nem tűnik rossznak a választás, de azért várjuk ki a skót szoknyás hosszú vörös haj kombinációt. :)










4. Pár hete rátaláltam egy új könyvadaptációra, ami az elkövetkező hónapokban kerül majd moziba. Ez a Sevent Son (Hetedik fiú), amiről megmondom őszintén nem sok mindent tudtam, csak azt, hogy egy könyv az alapja, de ennek ellenére várós lett, mert szép látvány világa volt az előzetesnek, plusz Ben Barnes és Kit Harrington (Trónok harcából Jon Snow) is játszani fognak benne. Mint kiderült, nem a Seventh Son című könyv az alapja - pedig olyan is van - hanem Joseph Delaney: A Szellem inasa című könyvéből van. Ez valószínűleg több embernek is ismerős lehet, én még nem olvastam, de lehet, hogy várólistás lesz, ha jó a film.



5. Rengeteg Vámpírakadémia rajongó várja már a filmet, többek között én is. A színészek már megvannak, akiknek többé-kevésbé örülhetünk, hiszen Dmitrijt tényleg egy orosz színész játssza...:)   Viszont a legújabb újdonság a filmmel kapcsolatban egy animált poszter, ami egyszerűen elképesztő… 





Könyves berkekben  


6. Pár napja Rowling új könyvétől hangos a sajtó és kb. minden internetes website/könyváruház. Persze én is rögtön felfigyeltem a hírre, hiszen még egy könyv a Harry Potter írójától? Naná, bevállalom. Valamint az sem elítélendő szempont, hogy bár a The Cuckoo’s calling című könyvet egy pasi álnév alatt adta ki, mint első könyves szerző, de még így is jó kritikákat kapott, mielőtt kitudódott volna a csalafintaság. Azt persze nem tudhatjuk, hogy eredetileg is így akarták kiadni, Rowling döntése alapján, mert saját bevallása szerint így nem volt nyomás alatt a hírneve miatt, vagy a másik lehetőség, hogy az egész dolog csak marketingfogás, a rossz nyelvek szerint. Személy szerint én az első lehetőséget preferálom, de egy dolgot biztosra tudok. Mindenképp várólistás a regény, csak lenne rá időm…






                                                                                                                              
7. Bár ez múlt havi hír, de tekintettel arra, hogy júniusban a blog még sehol se volt, szerintem egy kicsit csalhatok. A Fumax kiadó megvette egy nemrég megjelent fantasy könyv jogait, a Blood Songnak Anthony Ryantől. Ez a könyv igazából azért érdekel, mert ennek a könyvnek van a legmagasabb értékelése Goodreads-en fantasy műfajban, a hírek alapján (állítólag még a Tűz és Jég dala sorozatnak sincs ennyi). Ez a tény tehát mindenképp meggyőzött, hogy adjak majd egy esélyt a könyvnek, amikor jövőre majd megjelenik magyarul, meg a Trónok harca féle történelmi-fantasy műfaj nálam mindig nyerő.





8. Leiner Laura új regénye. Szerintem a Szent Johanna gimi 8. után ez a legjobban várt könyv a tinik körében, ahogy… nálam is. Hiszen szerintem mindenki kíváncsi, vajon Laurának sikerül-e kitörnie a SzJG írójának szerepéből.  Cím alapján mindenképp felkeltette a figyelmemet - Bábel vajon mire is akar asszociálni? – majd később kiderült, hogy a „bábeli zűrzavar” egy zenei fesztiválra fog utalni, ami könyvtémaként egyértelműen figyelemfelkeltő, mert nem sok ilyen van a könyvpiacon. Most meg, a teljes borító megjelenése után, végképp tudjuk, hogy a történet főhőse Zsófi és itt is a fülszövege a történetnek. A borítóhoz kapcsolódóan pedig egy kicsit ellenkezni szeretnék másokkal, akik szerint a könyv külseje ronda lesz. Tényleg nem olyan tetszetős, mint a SzJG-jé, de ezzel a bíbor színnel, meg az egyszerűségével engem megnyert a könyv.

Itt is a fülszöveg.:)





"Bábel. A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal? A zárónapi koncert a Red Hot Chili Peppersé, és Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel. Na de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül… Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért."

9. Sajnos manapság nagy divat a magyar kiadók közt, hogy elkezdjenek minél több új sorozatot, majd – a nem várt alacsony példányszám eladás miatt – félbehagyják. Ez főleg az Ulpiusra jellemző, akik már nem először csinálják ezt (csak pár cím: Gossip Girl, Szinglifejvadász, Luxe Girl, Klikk) a rajongók legnagyobb sajnálatára. A legújabb hír szerint pedig a sokak (!) által kedvelt paranormal romantikus sorozatokat akarják félbehagyni, mondván, nem vásárolják elegen, ami helyett persze a manapság nagy népszerűségnek örvendő erotikus-könyvek-aka-twilight fanfictionként induló- műremekeket nyomatják. Bevallom őszintén a most félbehagyott sorozatok közül én egyedül Frost könyvei iránt vagyok érdekelt, mert a többit még nem olvastam, de szerintem rengeteg olvasót hagynak cserben ezzel a húzással. (Főleg azok szívnak, akik nem tudnak angolul!) Remény persze még van, hiszen lehet, hogy egy másik kiadó megveszi majd a jogokat, tehát mindenkinek ajánlatos aláírnia ezt a petíciót, amit pár olvasó már elindított. 

Friss! Elvileg mégis kifogják adni a paranormal romantikus könyvek folytatásait (Cole, Ward, Frost, Kenyon, Adrian). Lehet, hogy mégis meghallgatta a kiadó az imáinkat? Azért a javaslatom, hogy várjuk ki a végét...

10. Kim Harrison Boszorkányfutam című könyve lehet, hogy pár ember számára már ismert, hiszen több évvel ezelőtt egy kiadó már kiadta az első részt (majd félbehagyta, megint…). Jó hír tehát, a Könyvmolyképző újra kiadja és folytatni is fogja az eddig 11 kötetből álló sorozatot, új borítóval, VP-s könyvként. (Azért szorítsunk, hogy be is fejezzék…) Én a könyvet tavaly már olvastam és abszolút jó véleménnyel vagyok iránta, szóval kíváncsi vagyok, milyen lesz majd a folytatás. :)


Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése