2013. július 8.

Sorozatmánia (2013)

Ha valaki megkérdezi melyek a kedvenc sorozataim, akkor általában mindet felsorolom, amit aktuálisan nézek. Nagyjából. Hogy miért? Ahogy mindenki más, én sem pazarolom az időmet olyanra, amit nem szeretek. Persze egy idő után, ha nagyon benne vagyok egy sorozatban, akkor már elfogult leszek vele szemben, ergo a hibái ellenére is tovább nézem. Megszokásból. Tudni szeretném mi lesz a vége, meg ilyenek. A legutoljára nézett sorozataimról itt is van egy kis összesítés:

Legújabb kedvenceim

Ha itt a nyár, akkor természetesen jöhetnek a filmmaratonok. Na persze, számomra ez a kifejezés csak sztereotípia, mert a szüleim soha nem engednék meg, hogy tíz órán keresztül a gép előtt üljek. Ennek ellenére azért próbálkozom. Ez a két sorozat hosszú idő óta rajta volt a radaromon, csak a vizsgák, meg egyéb elfoglaltságok miatt nem mertem belekezdeni. Hiszen reménykedtem, hátha annyira jó sorozatok lesznek, hogy csak azt akarom majd nézni, viszont annak a hátulütője az, hogy nem tudok a tanulásra koncentrálni.


Revolution 

Miért? Manapság a könyvek közt a disztópia és poszt-apokaliptikus műfaj nagy népszerűségnek örvend, ezért egy ideje már vártam, hogy mikor kerül elő ez a műfaj a sorozatokban is. Amikor megláttam, hogy van ez a sorozat (és nem az RTL-en szinkronizáltan!), tudtam, hogy meg kell próbáljam a vegyes vélemények ellenére is. Be kell, valljam, nem csalódtam. Sőt! Már az első epizódok is izgalmasak voltak és nagy meglepetésemre a sorozat színvonala is egyre jobb lett, ahogy haladtam a részekkel. A karakterek is érdekesek, bár bevallom egy ideig szoknom kellett a Miles Mathesont alakító Billy Burke-öt, aki a Twilightból ismert kisvárosi seriffből hirtelen egy ex-Milicista tábornok lett, aki jobban bánik a karddal, mint a nőkkel.
Kiknek ajánlom? Akik szeretik az izgalmakat, fordulatokat, bírják a vért és nem bánják, ha a film, amit néznek, azért tanulságos is, azoknak feltétlenül bele kell nézniük.

  • 10/10
2. évad szeptember 25-én jön!

Dragons: Riders of Berk (A Hibbant sziget harcosai)


Miért? Az így neveld a sárkányodat sikere után, a készítők úgy döntöttek, hogy csinálnak egy sorozatot is a Cartoon Networkre. Én, személy szerint elég későn lettem rajongója a filmnek, kb. ez év tavaszán, amikor úgy döntöttem, hogy megpróbálkozom vele újra, mert amit addig láttam a filmből az nem volt sok, de nem is győzött meg, hogy ez egy film. Aztán megnéztem és beleszerettem. Nem a szokásos gyerekmese volt, nuku tanulsággal, hanem egy tényleg izgalmas, aranyos történet egy gyerekről és egy sárkányról, akit „megnevelt”. A sorozat a film után történt cselekményt követi, általában egy történetet foglal magába egy epizód, de van egy fő-háttér cselekmény is.
Kiknek ajánlom? Mindenki, aki imádta a filmet, az ezt is szeretni fogja. Garantálom. :)

  • 10/10
2. évad szeptember 19-én jön!

Amit még mindig szeretek

Néhány évadot megélt sorozatok, amik még mindig jók, és amiknek a következő évadját tűkön ülve várom.

Once Upon A Time
Miért? Nem tudom mikor indult a „modernizált meseőrület”, mindenesetre ez a sorozat a legjobb példa rá, hogy egy tündérmese átdolgozva is lehet még izgalmas. Bár karakterekből csak néhány kedvencem van (mint mondjuk Hook :D) de a cselekmény még mindig izgalmas a 3. évadhoz közeledve.
Kiknek ajánlom? Akik szeretik a meséket, meg a modernizált meséket. Na meg Hook kapitányt.

  • 10/9
3. évad még ebben az évben jön!


Game of Thrones (Trónok harca)


Miért? Szerintem ez az a sorozat, amit nem kell bemutatnom, mert a legtöbb oldalon maximális pontra értékelik, rengeteg imádják, ráadásul a könyvszeretők körében is hihetetlenül népszerű. Naná, hiszen egy könyvből készült! Szinte minden korosztályt megcéloz, aki bírja a vért, harcot a képernyőn. Érdekese módon a sorozat akkor is izgalmas tud maradni, amikor egy szimpla politikai eszmecsere folyik Tyrion és Tywin közt és nem utolsó sorban, olyan sokszínű karakterek vannak, hogy lehetetlen nem megszeretni senkit. Ja, és még egy érv: 3. évad 9. epizód. szerintem ezzel mindent elmondtam
Kiknek ajánlom?  Ahogy már említettem, akik szeretik a mindenféle izgalmakat, plusz, akik olvasták a könyvek, azoknak kötelező. :) Nagyon jól kiegészítik egymást. Bár a könyv egy hajszálnyival jobb.

  • 10/10
4. évad jövő tavasszal jön!


Régi kedvenceim

Nagyon jó ötleteken alapuló sorozatok, amik a „könyv az jobb volt” elv tökéletes kivételei.  Sajnos egy idő után a rendezők elfelejtik azt a kijelentést, hogy a csúcson kell abbahagyni, így egy idő múlva a sorozat színvonala rohamosan csökken. Sajnos. Ennek ellenére én még egy ideig kitartok mellettük…

The Vampires Diaries

Miért? A Twilight korszakot kihasznált könyvsorozat újraélesztése mellett elkészült a filmsorozat, ami rengeteg tini szívét hódította meg, köztük az enyémet is.  Bár ez főleg Damonnek köszönhető a sorozat - most már régi - rosszfiú karakterének, de a történet cselekménye se tántorított el nagyon minket, hogy abba hagyjuk, hiszen az első pár évad nagyon izgalmas volt, majd Klaus megjelenése is rásegített. Érdekes vonása a sorozatnak, hogy minden egyes évad fő gonosza a következő évadra már megjavul és egy sokkal hatalmasabb GONOSZ jön. (Hiszen volt Damon, Katherine, Klaus, Silas) Sajnos az utolsó évad már eléggé ingadozó színvonalat mutatott, de az utolsó rész nekem még tetszett… egészen addig, amíg ki nem derült, hogy Silas eredeti arca olyan, mint Stefané. Tehát még egy hasonmás, csak most nem Elenáé. WTF? Ez után a húzás után már nem merek reménykedni, hogy jó lesz a következő évad, de egy pillantást megér. Hátha.

Kiknek ajánlom? Minden Delena rajongónak, de főleg a paranormal-romantikus műfajt kedvelő tiniknek.

  • 10/8
5. évad október 10-én jön!


Pretty Little Liars

Miért? Egy csajos sorozat, ami nagyon jól indult, hiszen a tipikus pasizó/ruhás/letörött a műkörmöm problémán kívül a történet tele van izgalommal, fordulattal A misztikus kilétének köszönhetően. Ráadásul tele van megoldatlan ügyekkel, amik már sokszor a valóság határát súrolják. Viszont a történet fő cselekménye még mindig ugyanaz, egyre csak bonyolódnak a szálak és kezdem már azt érezni, hogy az egész történet olyan, mint egy rágógumi, amit a rendezők csak húznak és húznak. Amíg el nem szakad. Nálam ez a 4. évad 3. részénél történt, amikor már a négy lány szülei is gyanúsak, behozzák a Toby anyja szálat és már semmi új nyomot nem találnak amitől az epizódok egyre unalmasabbak és igazából már bárki lehet A, hiszen ezt rendes érvekkel már nem lehet bizonyítani, hogy ki miért csinálja. Logikus kérdés, a lányok miért nem szerelnek fel egy kamerát, hogy meglessék Who is A?

Kiknek ajánlom? Akik szeretik az izgalmas, misztikus csajos sorozatokat, azok szeretni fogják. Egy ideig.

  • 10/7
4. évad minden szerdán!


TV-s sorozataim

A mentalista & Castle

Általában nem kötnek le a bűnügyi sorozatok hosszú távon, a helyszínelőseket pedig egyenesen utálom ezért nem is nézek semmi ilyesmit részről-részre, online. Ez a két sorozat, mondhatni kivételt tesz, mert szeretem nézni őket a tévében, amikor van időm és kedvem. Ami tetszik bennük, hogy nem a szokásos, komor gyilkosságos sztorik, ráadásul a két főszereplőnek (Jane-nek és Castle-nek) szintén van egy háttértörténete, amitől a történet érdekesebb lesz, azt meg még nem is említettem, hogy mindegyik rész humoros is a főkaraktereknek köszönhetően.

  • 10/8 & 10/7
Share:

3 megjegyzés:

  1. Jó a blog.
    Szeretnék ajánlani egy sorozatot ami nekem nagyon tetszett és szerintem nagyon jó a címe magyarul Csillagközi Romboló szerintem jó a története a sorozat poszt apokaliptikus scifi a gépek és emberek harcáról szól de nem egy Terminátor koppintás 4 évadot élt meg és rendes lezárást kapott és a vége az egyszerűen elképesztő és megdöbbentő érdemes megnézni kérlek bloggerek írjatok róla véleményt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :) Szívesen fogadok ajánlásokat, de ezt sajnos el kell utasítsam, mert az ilyen műfajú filmek és sorozatok nem a kedvenceim és nem akarok rosszat írni róla. (pl. egyetlenegy Star warsot sem láttam teljesen... ) Ellenben ajánlom ezt az oldalt, ők biztosan írtak róla. :) http://www.sorozatjunkie.hu/

      Törlés
    2. Akkor ajánlom az Alfa és Omega című filmet és a Szilaj című filmet mert láttam ezekről nincs írás.

      Törlés