2013. július 15.

Könyvek a mozivásznon (2013-2014)


Nagyon úgy tűnik, hogy Hollywood ráállt a könyvből filmet készítésre. Persze ez valamilyen szinten nem baj, hiszen jó látni egy olyan könyvnek a filmváltozatát, amit korábban könyvben olvastunk és ezzel összehasonlítani a korábban elképzelt képet a „valósággal”. (Ennek ellenére azért hideg zuhanyként ért, amikor a múlt héten kiderült, hogy a Shrek sem a filmrendezők agyszüleménye…)


A 2013-as év első félévből sem maradhatott ki több könyv filmre adaptálása, gondoljunk csak A Burokra, ami elég megosztó film lett (de nekem tetszett), a Rubinvörösre, ami szintén vegyes kritikát kapott a könyv rajongóitól (egy korábbi posztban már kifejtettem a véleményemet) vagy ott van a Warm bodies, ami nekem szintén pozitív élményt nyújtott, bár a könyvet még nem olvastam. Úgy látszik tehát, hogy az első félévem könyvből-filmek terén szerencsés voltam és remélem ez tart még egy ideig, hiszen a filmrendezők még bőven nem merítették ki az ötletkészletüket…


Pár film, amit várok, nagyon várok és még annál is jobban várok...

Percy Jackson és az Olimposziak: A szörnyek tengere (Rick Riordan)

Premier: Augusztus 15.

A villámtolvaj következő része szintén Logal Lermannal a főszerepben. Az előző film nem volt rossz, bár megmondom őszintén elég régen láttam. A könyv nálam egy 5/4 pontos kategóriát ért el nálam, tehát ha a film hozza ugyanezt a színvonalat, akkor nagyon fogok örülni. Már csak azért is, mert a görög mitológiát imádom… ja, és nem elfejteni, hogy a Burokból Ian is játszik benne, lehet hát szurkolni a főgonosznak.:)




A Végzet Ereklyéi: Csontváros (Cassandra Clare)

Premier: Augusztus 22.

Ez az a sorozat, amelyik az első könyvnél még nem fogott meg, majd a másodikat már nagyon szerettem. A világ kidolgozás elképesztő, az Árnyvadászok téma is teljesen új, és ha a filmkészítők nem rontják el holmi romantikus vattacukorral, akkor még az emberiség hímnemű része is beülhet a moziba egy jó kis tini fantasy-akció filmre. A két főszereplőre pedig már most kíváncsi vagyok, hiszen a könyvrajongók nagy részét többé-kevésbé elnyerték. Az egyetlen aggasztó körülmény Lily Collins szemöldöke, de majd meglátjuk, mit hoznak ki belőle.




Éhezők viadala: Futótűz (Suzanne Collins)

Premier: November 21.

Mivel az igen nagy népszerűségnek örvendő Éhezők viadala könyv trilógiát már elolvastam és mind a három kötet a kedvencemmé avanzsált, gondolom, nem mondok újdonságot azzal, hogy már tűkön ülve várom a filmváltozat második részét. Az Éhezők Viadala, mint első rész tavaly került mozivászonra és egyből abszolút kedvenc könyvadaptáció lett, mivel mind izgalmakban, mind történetben ragaszkodott a regényhez, és ha mások kommenteit nem olvasom a „kamerarángásról” akkor szerintem még azt se vettem volna észre. Reméljük, hogy a Futótűz is hozni fogja ezt a színvonalat.:)  



Frozen: Jégvarázs

Premier: December 5.

Ez az animációs film mondjuk nem regény adaptáció lesz, hanem egy mesén alapul, a Hókirálynőn, de attól még nagyon várom, mert a legutolsó Disney rajzfilm az Aranyhaj és a nagy gubanc 2010-ben nagy sikert aratott és majd kíváncsi leszek, hogy túl tudják-e szárnyalni vagy sem. (Nekem legalábbis nagy kedvencem) Az eddigi karakterképeken van pár hasonlóság a Tangleddel, de a történetet látva egy teljesen új sztori van készülőben…



Az útvesztő (James Dashner)

Premier: 2014. Február 14. (USA)

Szerintem ennél a könyvnél már akkor eldöntötték, hogy megcsinálják filmként, amikor még meg sem jelent. Persze nem azért, mert már akkor tudták, hogy milyen lesz a regény (mint később kiderült számomra, igenis nagyon könyv), de ha a történet alapötletét nézzük, egy elképesztő nagy labirintust szörnyekkel, ahol gyerekek élnek, akkor mindez filmben megálmodva egy hihetetlen látványvilággal párosulhatna, ami nem mellesleg rettentő izgalmas is. Csak ne rontsák el…





A beavatott (Veronica Roth)

Premier: 2014. Március 21. (USA)

Az Éhezők viadala nagy sikere után a könyvpiacokat ellepték a disztópiás jövőben játszódó történetek. Na, nem mintha panaszkodnék, hiszen én nagyon is szeretem az ilyen könyveket. A beavatott pontosan egy ilyen történet, egy felosztott társadalom, ahol semmi sem az, aminek látszik. Az első részben mondjuk volt egy kis hiányérzetem a magyarázatok miatt, de az írónő mindent megoldott a második kötetre. Most már csak annyiban kell reménykedjek, hogy a filmnek is ugyanilyen fordulatos, akciódús  és izgalmas cselekménye lesz, mint a papíralapúnak.



Így neveld a sárkányodat 2 (Cressida Cowell)

Premier: 2014. Június 20. (USA)

Bár a könyvhöz még nem volt szerencsém, de az animációs film egyértelmű kedvenc lett idén, amikor végre megnéztem. Oké, lehet, hogy mostanában egy kicsit megszállott vagyok emiatt a filmnek és a sorozatnak köszönhetően (látva például a képeket a blogon), de már most nagyon várom a következő filmet, pedig az még jó messze van. Pontosabban jövő júniusban… de szerintem a legelső trailer mindent elmond, miért is vagyok kíváncsi annyira a filmre.:)




Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése