2013. július 9.

Julie Kagawa: Vastündérek sorozat (1-2)


Vaskirály

Az első benyomásom az volt ehhez a sorozathoz kapcsolódóan, hogy milyen szépek a borítók. Na persze, egy könyvről nem lehet megállapítani, hogy milyen, kizárólag a borítójáról, tehát utánanéztem a véleményeknek, amik többségben csupa jót írtak, így döntöttem és tavaly beszereztem az első részt. Az első dolog, ami szemet szúrt a könyvben, hogy a főszereplő Meghan Chase mennyire idegesítő karakter. Csökönyös, sokszor nem gondolkodott, és mint minden naiv, buta hősnő, hülyét csinál magából Scott, a PASI előtt, akibe be le van esve. Ezek után a legjobb barátja, Robbie is furcsán kezd viselkedni és Meghan élete egy csapásra megváltozik, amikor kiderül, hogy ellopták az öcsét, Ethant…a tündérek.


Eddig a regényig nem sok tündéres könyvet olvastam, összehasonlítási alapom nem sok volt, ennek ellenére bizakodva kezdtem a könyvet. Sajnos egy ideig nem győzött meg a könyv, ebben közre játszott Meghan karaktere, ahogy említettem korábban, meg az, hogy rengeteg korábbi történet eleme megjelent regényben. Meghan Sohaföldjére, Tündérországba egy szekrényen érkezik (Narnia Krónikái), segítő társa Kacor (király) lesz és kiderül utólag, hogy ő a Nyárkirály, Oberon lánya, Robbie, a legjobb barátja pedig maga Puck (Szent Iván éji álom). A sok hasonlósághoz képest egy idő után azt vettem észre, hogy tetszik a könyv. Elég sok oldalnak kellett eltelnie ehhez, viszont az nem vitatható, hogy a történet egyre izgalmasabbá vált amint megjelentek az első tündérek. Na jó, nincs tündérek. Csak egy bizonyos tündér van…Ash. Ash karaktere nagyon tetszett, kezdve attól, hogy első találkozásuknál Meghant kiakarja nyírni. Mint Téltündér, kívülről hidegnek, arrogánsnak tűnik, de ahogy Meghan elkezdi megismerni, úgy hull le Ash herceg álarca és kiderül, sokkal sebezhetőbb, mint mutatja. Sajnos ez a könyv se menekült meg a szerelmi háromszögtől, mert Puckról is kiderül, hogy szerelmes Meghanba, de a lány szíve inkább a Jégherceg felé húz.

Bár a történetben rengeteg mesei elem van, ami más történetekből is ismert, a Vastündérek ötlete szerintem egy az egyben az írónő fejéből pattant ki. Ez az ötlet egy bizonyos szinten görbe tükröt mutat nekünk, mert kik is a Vastündérek? Azok a lények, akik a technológia fejlődésével egyre csak teret nyernek a tündérek világában, egyre csak szaporodnak minden egyes Ipod prototípus megjelenésével, ezzel elpusztítva a nyár és téltündérek világát. Hihetetlen, de végre egy YA könyv, amiben van egy kicsi tanulság is…

Amit nagyon szerettem benne: A vastündérek ötletét

Ami kívánnivalót hagy maga után: Meghan karaktere, az írás stílusán látszik, hogy még nem kiforrott

Kedvenc karakter: Ash herceg, Kacor

Borító: 5/5

Pontozás: 5/4



Vashercegnő


Talán egy év telhetett el az első rész óta, amikor pár napja úgy döntöttem, hogy elolvasom a második részt. Meglepődtem, mert amíg az első könyvnél százötven oldal után szoktam bele a történetbe, addig itt kellet maximum tíz oldal. A cselekmény ott folytatódik, ahol vége lett, tehát Meghan alkut kötött Ash herceggel Ethan megmentéséért a Vasudvarban, cserébe Meghannak a Téli udvarban kell élnie. A kezdés után rögtön belecsöppenünk az izgalmakba, ráadásul Meghannak a saját érzéseivel is számolnia kell, mert nagyon úgy tűnik, hogy Ash a szerelem helyett az udvarhoz való hűséget választotta, hiszen a Nyártündérek és Téltündérek szerelme tiltott…
Később Meghan és Puck új küldetést kapnak, meg kell találniuk a Jogart, különben a két ősi udvar közt kitör a háború, ami végérvényesen elpusztítaná a tündéreket ezzel abszolút uralkodóvá téve az új Vaskirályt Tündérországban.


Nekem ez a második rész mérföldekkel jobban tetszett az előzőnél a kisebb hibái ellenére, sokkal több fordulat volt, izgalom és az írás is gördülékenyebb volt. Joggal mondható tehát, hogy az írónő sok mindenben fejlődött az első kötet óta. Azért volt pár fordulat, amit maga az olvasó könnyen kitalálhatott, de a történet cselekménye sokkal kevésbé volt klisés. A karakterek sokat fejlődtek, Ash még mindig kedvenc, de most már megszerettem Puckot is. Ráadásul új szereplők is megjelentek, mint Leanansidhe és még Meghan régen eltűnt mostoha apjáról is megtudunk valamit. Bár, hogy őszinte legyek, Meghant még mindig nem sikerült megszeretnem, mint főszereplőt, de jó látni a karakterfejlődést.
A vastündérek világa még mindig ugyanannyira elvarázsol és elborzaszt egyszerre és bevallom, most már egy kicsit bánom, hogy elolvastam a második részt, hiszen hol van még a harmadik rész megjelenése? Persze elolvashatnám angolul, csak ha már magyarul kezdtem, akkor úgyis akarom befejezni. Mindenesetre gondolkodom rajta…

Amit nagyon szerettem benne: A mozgalmas cselekményt, Ash és Meghan szenvedését a szerelmük miatt, na, igen, gonosz vagyok.

Ami kívánnivalót hagy maga után: Meghan karaktere még mindig.

Kedvenc karakter: Ash herceg, Kacor, Puck, Leanansidhe

Borító: 5/5

Pontozás: 5/5

Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése