2013. december 23.

Karácsonyi ajánlóim 2013-ban

Kevesebb, mint huszonnégy óra és itt van a Szenteste. Ilyenkor az ember lánya legszívesebben otthon ülve nézne ki az ablakon a havas tájra, míg a lakásban a karácsonyfa fénye emelné a család hangulatát. Fahéj és narancs illata lengené be a szobát és mindenki csak az ajándékok átadására és a sült pulykára várna izgatottan. De mi van akkor, ha mindez csak szép álom marad? Mert nincs hó, a karácsonyfa műfenyő, a fahéj és narancs már rég elrohadt, a pulyka odaégett és az egész család stresszel az ünneptől, mert kevesebb, mint öt órával ezelőtt még a zsúfolt plázában idegeskedtek azon, hogy mi a fenét vegyenek a nagyinak.  Üdv, a huszonegyedik században! – mondhatnánk, mert az igazság az - ha az emlékezetem nem csal – hogy amikor kisebb voltam, minden könnyebb volt. Már attól ünnepi hangulatba tudtam kerülni, hogy beleolvasgattam a kedvenc mesekönyvembe – amiben tényleg nagyon aranyos és tanulságos történetek voltak. Most már persze sokkal nehezebb az „ünnepi ráhangolódás”, de azért összeszedtem, mik azok, amelyek néha, még több év elteltével is sokat segítenek az ünnepi hangulat feljavításában.




Filmek

Anasztázia
Bár nem Disney, de mindenki azt hiszi, ami nem is csoda, mert az egyik legjobb rajzfilm. Gyönyörű történet, igazi oroszországi hangulattal és behavazott tájakkal. A karakterek nagyon érdekesek, Raszputyin igazi mesebeli gonosz, ellenben Anasztázia és Dimitrij szerelme nem a szokásos nyálas romantikus sztori, szerencsére. Összességében egy nagyon izgalmas karácsonyi rajzfilm, igazán szép dalokkal, hiszen a Once Upon a Decembert mindenki szereti, ugye?

UI: Tudtátok, hogy a mese a misztikus hangulata ellenére egy valós, szomorú történeten alapul? 

Pontozás: 10/9

Öt legenda
Rengetegen szeretik, mert a sok gagyi és gyerekes animációs film között ez a film egy igazi gyöngyszem a mondanivalója szempontjából. Dacára annak, hogy mennyi jót olvastam róla, mielőtt megnéztem volna, én egy icipicit azért csalódtam a filmben. Nem, nem azt mondom, hogy nem tetszett, mert igenis szerettem, de számomra még valami hiányzott belőle. Persze Jack Frost és Pitch karakterei nagyon jók voltak (bár én Sandmant is szerettem), de én egy kicsit még izgalmasabbat vártam volna. Ennek ellenére teljesen megértem miért rajonganak érte egyesek, azzal meg egyesen egyetértek, hogy karácsonyra szintén kiváló történet szempontjából… Megnyugtatásul pedig annyit mondanék még, hogy eddig csak egyszer láttam, ami azt jelenti, hogy másodszorra talán még jobban szeretni fogom - A Merida, a bátornál legalábbis így jártam.   :) 

Pontozás: 10/8

A Grincs
Azért, hogy a filmek se maradjanak ki. Nem a legjobb karácsonyi vígjáték, bár ebben a kategóriában nem meglepő, viszont A Grincs története talán még a szórakoztató műfajt súrolja. A kicsik legalábbis mindig szeretik, Taylor Momsen nagyon cuki és ha nagyon akarunk, még egy icipici tanulságot is találunk benne… :) 

Pontozás: 10/6

Polar Expressz
A legjobb karácsonyi történet, amelyet valaha elkészítettek ebben a műfajban. Egyszerűen imádom az egész mesét, a karácsonyi hangulat nagyon ott van és bár az animáció kissé furcsa – mert emberekről mintázták a karaktereket – de még ettől is csak szeretni lehet. Összefoglalva, a Polar expressz az a film, amit minden évben megnézek, ha tehetem. Mert annyira szép és tanulságos és mert a hitről szól. Valamint, bár a főszereplők gyerekek, maga a film nem csak gyerekeknek szól… 

Pontozás: 10/10

The Perks of Being Wallflower- Egy különc srác feljegyzései
Bár a történet nem játszódik teljesen karácsonykor, de egy része igen, ezért úgy gondoltam, kiemelem ezt a filmet is azok számára, akik nem preferálják a humoros vígjátékokat, vagy a rajfilmeket. A regényről korábban már írtam, így csak annyit jegyeznék meg, a film, azon kívül, hogy egy nagyon jó és érzelmekkel teli könyvadaptáció lett, hajlamos a nézőket elérzékenyíteni. Szóval csak azoknak ajánlom megnézésre, akik egy kicsit merengeni szeretnének az ünnepeken és a kapcsolatokon. 

Pontozás: 10/10

Könyvek

Joanne Fluke: Hannah Swensen esetei sorozat

Hannah Swensen esetei közül már megjelent tíz hazánkban, így néhányan már biztosan ismeritek. A megjelent részek közül nem egy játszódik télen és karácsonykor, így az izgalmas krimi vonal mellett a havas Minnesota, a kisváros és a sütőben sülő sütik biztosítják az ünnepi hangulatot. Karácsonyra tehát tökéletes, már csak a receptek miatt is, amiket ha kipróbálsz, biztosan nem fogod megbánni – mert isteni finomak…:)) 

Pontozás: 5/3,5



Charles Dickens: Karácsonyi ének
Egy rövid kis történet, ami sok boldogtalan embernek tudna segíteni, aminek olvasása által az ember átértékelhetné a karácsony fogalmát és szellemeit. Dickens kötelezőjének egy nagyon szép, tanulságos sztori, ami megmutatja, hogy mindenki kaphat egy második esélyt, ha él is vele.  Scrooge úr karaktere sokak számára lehet jó példa, míg a történet kicsik és nagyok szívét is megmelengeti. Nem akarom ragozni tovább, ezt a könyvet mindenkinek el kellene olvasnia. 

Pontozás: 5/4,5

J.K. Rowling: Harry Potter sorozat
A könyvsorozat, amit senkinek sem kell, hogy bemutassak. Azért választottam ki végül Harry történetét is, mert akármennyire is harmadrangú szálon futnak a karácsonyi részek – hiszen a könyv mindig egy iskolai évet ölel fel – de valamiért még így is karácsonyi hangulatot áraszt (főleg az első három rész). Nem, nem kaptam karácsonyra egyik kötetét sem, de valamiért minden egyes újraolvasás hozza azt a jól ismertség érzést, amilyen maga a karácsony is. Nem is beszélve a Mézesfalás és a Roxfort nagytermének leírásairól, ahol a tizenkét karácsonyfa áll és a csordultig telepakolt asztalok… máris megéheztünk, nem igaz? :)


Pontozás: 5/5*
Boldog Karácsonyt!

Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése