2013. december 8.

Új sorozataim - Vérszívókról, boszikról és fehér nyuszikról

Avagy az összefoglaló kritika a Dracula, Witches of East End és Once Upon a Time in Wonderland sorozatról. 


Dracula
Egy ideje már bosszantóan hiányzott egy vámpíros filmsorozat (és ami nem a Vámpírnaplók), így egyértelmű volt, hogy nagyon várom ezt a sorozatot. Először is ott volt a főszereplő, Rhys Meyers, akit a Tudorok óta szerethetünk (nálam sajnos ez mondjuk csak a 2. évadig terjed ki, mert egyelőre ennyit láttam), másodszor Dracula történetét feldolgozni a Viktoriánus időszakban nagyon jó ötletnek tűnt, harmadszor pedig a sorozat forgatási helyszíne Budapest volt. 




Az elvárásaimhoz képest viszont a pilot nagy csalódást okozott. Mondhatni az egész felvezető történetnek nem volt se füle, se farka, a lelassított harcjelenetek gagyik voltak és az első epizód befejezése után nem éreztem mást, csak „nesze semmi, fogd meg jól” érzést. Így tehát ez a semmilyen és unalmas kezdés jól elrettentett a folytatástól jó hosszú ideig. Később azonban rájöttem, hogy jó lenne még pár epizódot megnéznem egy reális kritikához a blogomra - hiszen egyetlen egy rész nem bizonyít semmit – és kellemesen csalódtam. Ugyanis a következő részek cselekmény szempontjából növekvő tendenciát mutattak. A londoni, helyett budapesti hangulat még mindig creepy, a karakterek, mint például Mina, Van Helsing egyre jobban kirajzolódnak – valamint úgy érzem, Harker, személyes kedvencem még fog meglepetést okozni – ráadásul egyre több választ kaphattunk a miértekre. A Sárkány Rend sokkal több potenciált rejteget magában (tehát egyre több izgalom), bár a részvényekkel kapcsolatos párbeszédek még mindig szörnyen unalmasak. Összességében, az első epizód utáni 10/4-es pontozást a következő részeknek sikerült megugrania, és egyelőre úgy tűnik, hogy tartja ezt az átlagot…

Pontozás: 10/6

Once Upon a Time in Wonderland
Az OUAT spin-off sorozata, ami főleg Csodaországban játszódik. Kicsit szkeptikus voltam először vele, mert el nem tudtam képzelni, hogyan lehet kihozni belőle többet, mint amennyi maga az eredeti sztori, ráadásul a CGI se a legjobb az eredeti sorozatban, így ez hogy javulhatna meg Csodaországban?


Szerencsére ezek a kérdések válaszra találtak, amikor elkezdtem a filmsorozatot. A főcselekmény a romantika körül mozog, mert Alice próbálja megtalálni szerelmét, Cyrust, a dzsinnt, és ezért visszatér oda, ahol kiskorában már járt. Sajnos ez a része a történetnek a kezdetek óta egy helyben toporog, ráadásul szerintem szörnyen nyálas is, de már rég nem ezért kell nézni ezt a sorozatot. A flashbackek ugyanis sokkal érdekesebbek, amelyek a Viktóriánus korszakban, Agrabahban, vagy az Enchanted Forestben játszódnak.  Habár a vizuális effektek most sem jobbak, de az aláfestő zene kárpótol érte.  Ami pedig a legnagyobb pozitívuma a sorozatnak, azok a karakterek. Alice, mint főszereplő rendben van, bár Will karaktere, sőt háttértörténete ezerszer érdekesebb. Ráadásul brit akcentussal beszél, ahogy mindenki szinte Csodaországban. Ez hogy lehetséges? Másik két legjobb karakter pedig Jafar és a Red Queen. Szerintem ők azok, akikért a legjobban érdemes nézni a sorozatot. Egyiküknek sem lehet tudni a valódi szándékát, és mindig meglepnek. Összefoglalva én azt mondom, hogy megéri nekikezdeni a sorozatnak, főleg azoknak, akik az OUAT-t is nézik. (Bár azt nem állítom, hogy az eredetinél jobb.)

Pontozás: 10/7

Witches of East End
Az év meglepetése számomra ez a sorozat. Spontán döntés alapján kezdtem el nézni, mert egyszer láttam a poszterét még a premier előtt, ami nagyon megtetszett, de utána már nem sokat foglalkoztam vele. Később viszont újra szembe találkoztam a sorozattal, amikor az első rész kijött, így gondoltam, miért ne? Korábban már néztem a Bűbájos Boszorkákat, amelyet jó hosszú ideig imádtam kis koromban, ezért nem hittem, hogy bajom lenne East End boszijaival. És tényleg így volt.


Na, jó kezdetben még nem volt az igazi.  Inkább úgy mondanám, hogy epizódról epizódra vált kedvencemmé. A történet viszont már eleinte is érdekes volt, és tetszett az, hogy bár sokan mondták, hogy ez mennyire hasonlít a fent említett sorozatra, szerintem még így is eredetinek számított.  A cselekmény fokozatosan lett kibontva, de mindegyik epizódnak sikerült hoznia az alap izgalmat. A romantika persze itt is megjelenik, naná, hogy az idegesítő fajtából. Ugyanis Freya, az egyik Beauchamp lány megint két pasi között őrlődik, miközben szereti a barátját, elvileg. Ezen a hibán kívül amúgy a sorozatot nagyon megszerettem, mert részről részre egyre jobb sztorit kapunk. A négy Beauchamp lány érdekes karakter, akik közül Wendy a kedvencem, ráadásul a sorozat hangulata is igazán misztikus. Az egyetlen, ami nem fér bele ebbe, az a hely, ahonnan származnak Joannaék - spoiler a 9. részre! -  az Asgard. Ez nem Thorék lakhelye? Összegezve úgy érzem, a sorozat még sok lehetőséget tartogat a nézők számára, miközben újabb és újabb titkokra derül majd fény.

Pontozás: 10/8
Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése