[Bár már régóta tervbe volt véve a folytatás, de csak most jutott időm végre bepótolni a most következő bejegyzést, ami a pár hónappal ezelőtt írt cikksorozat következő tagja. ]
„Stephenie Meyer 17 éves utódja” – velvet.hu a Kissing Booth – Csókot vegyenek!-ről.
Ajánlók...
Az egyetlen dolog, ami soha nem befolyásolja a döntésemet könyvvásárlás terén és biztos vagyok benne, hogy sok más olvasóét sem. Hiszen mi is az ajánló? Csak egy pár mondatos pozitív véleménynyilvánítás a könyvborítón egy magazin, vagy egy másik író által… és, ami átlagosan mégsem tükrözi az egyén saját véleményét, mert attól kezdve, hogy az emberek nem egyformák, a vélemények sem egyezhetnek mindig. Érdekes, hogy a kiadók ennek ellenére mégis nagy pénzeket költenek egy-egy neves ember pár mondatára, azért, hogy azt a pár rajongót, akik adnak valamit az adott író szavára, megpróbálják elcsábítani a pénzköltésre. (Azt ugyanis teljes mértékben el tudom képzelni, hogy ha az én személyem nem is, de nyilván vannak egyesek, akik, amint meglátják Meyer nevét a borítón, akkor egy „jé, Stephenie Meyer ajánlja, így biztos nem lehet rossz” felkiáltással, rögtön rávetik magukat a kiszemelt áldozatra.)
Az egyetlen dolog, ami soha nem befolyásolja a döntésemet könyvvásárlás terén és biztos vagyok benne, hogy sok más olvasóét sem. Hiszen mi is az ajánló? Csak egy pár mondatos pozitív véleménynyilvánítás a könyvborítón egy magazin, vagy egy másik író által… és, ami átlagosan mégsem tükrözi az egyén saját véleményét, mert attól kezdve, hogy az emberek nem egyformák, a vélemények sem egyezhetnek mindig. Érdekes, hogy a kiadók ennek ellenére mégis nagy pénzeket költenek egy-egy neves ember pár mondatára, azért, hogy azt a pár rajongót, akik adnak valamit az adott író szavára, megpróbálják elcsábítani a pénzköltésre. (Azt ugyanis teljes mértékben el tudom képzelni, hogy ha az én személyem nem is, de nyilván vannak egyesek, akik, amint meglátják Meyer nevét a borítón, akkor egy „jé, Stephenie Meyer ajánlja, így biztos nem lehet rossz” felkiáltással, rögtön rávetik magukat a kiszemelt áldozatra.)
Dacára annak, hogy az ajánlók mindig pozitívan csengenek – ami nem is meglepő, hiszen hogy nézne ki egy negatív vélemény a regényen – addig is vannak különböző típusú ajánlók. Szubjektív, objektív, értékelős, összehasonlítós, és így tovább. Megannyi ajánló, amire az ember csak bólint, hogy egyetért, miután elolvasta a könyvet, de többet nem gondolkodik rajta.
„Sose hittem volna, hogy így felkavar egy zombi története” – Stephenie Meyer az Eleven testekről.
Viszont, hogy egy pozitívabb példát is említsek. Találkoztatok olyan könyvvel, amit Rowling ajánlott? Mert én nem. Személy szerint, ha lenne ilyen, akkor viszont szívesen elolvasnám… de, amíg Rowling új könyvekben gondolkodik, addig igazából nincs szüksége más könyvek népszerűsítésére - amivel egyben saját magát is reklámozza.
„Reszkess Edward és Bella, itt jön Sookie Stackhouse!”
Ha már a Twilight Sagánál tartottunk. Az egyik dolog, amit utálok egy regény ajánlóján olvasni, az, amikor egy másik regényhez hasonlítják. A következő Alkonyat. A következő Éhezők viadala. Harry Potter is megirigyelné… és így tovább. Engem ezek az ajánlók csak kiakasztanak, mert először is azt közvetíti felém, hogy ez a regény csak a másik regény népszerűségének a hullámát akarja meglovagolni, másrészt meg az a benyomásom támad, hogy a könyv nem eredeti (sajnos ilyen sokszor történik).
"A Végzet Ereklyéi olyan mesevilágot fest le, ahol imádnék élni. Csodálatos!” (Stephenie Meyer)
„Az izgalmas történet fordulatokkal teli kalandos utazásra küldi olvasóját egy lenyűgöző bűnöző társaságában. Nagyszerű olvasmány.” – Caitrin Tate az Üvegtrónról.

„Szerelem volt első olvasásra. Meg a másodikra és a harmadikra…:D <3”- Varga Virág Szonja a Szent Johanna gimiről.
Az egyik legnyerőbb könyvkiadói módszer szerintem az, amikor egyszerű olvasókat vagy hobbi-bloggereket kérnek meg, hogy véleményezzenek egy könyvet, ami később a borítóra kerül. Ezzel a módszerrel mutatja meg a kiadó, hogy mennyire számít igazából a közönség véleménye és mennyire becsülik meg a "mezei" rajongókat. Ráadásul itt mutatkozik meg az a cél, hogy a kiadónak nem feltétlenül egy neves ember általi vélemény kell, akinek a nevével biztosan jobban fogy a könyv, és ahol még azt sem tudhatjuk biztosan, hogy mennyire volt őszinte az értékelés. Mert ellentétben egy népszerű íróval, egy egyszerű olvasó miért hazudna arról, hogy mennyire tetszett neki a regény?
"– Ha a legjobb barátnőd váratlanul bepasizott,
– ha a volt pasid megnősült, – ha a főnököd hülye,
Az egyik kedvenc ajánlóm, az Ulpius –ház által kiadott (és sajnos be nem fejezett) A szingli fejvadász sorozaton található. Bár ez az ajánló egy magyar írónőtől van, de valamiért mindig jókedvre derít ez a vélemény, mert annyira igaz a könyvre. Ugyanis tényleg sokat lehet nevetni Stephanie Plum kalandjain, akkor is, ha rossz a kedved, vagy ha nem.
Ez volt tehát a negyedik és - lehet - egyben utolsó Marketingfogások a könyvpiacokon bejegyzésem. Nem tudom, hogy lesz-e még, mert egyelőre csak ennyit terveztem, de ha valami még eszembe jut, akkor majd írok természetesen. :)
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése