2013. október 31.

Csokit vagy csalunk, avagy Halloweeni ajánlóim

Ti szeretitek a Halloweent? Én személy szerint imádom, annak ellenére, hogy hazánkban nincs nagy kultusza sajnos. Pedig tíz évvel ezelőtt milyen szívesen jártam volna házról házra csokik után kutatva, míg az utóbbi években rendes beöltözés bulikban vettem volna részt, boszorkánynak vagy vámpírnak öltözve. Hiába, ez nem Amerika, így a halloweenozás kilőve ilyen formában, hacsak nem döntök úgy, hogy odaköltöznék, ami meg egy nap kedvéért azért értelmetlen.  Ennek dacára a valódi, creepy hangulat nem maradhat el a töklámpásokkal, szellemekkel és más rémségekkel együtt október utolsó napján, amit a legjobban a könyvek vagy filmek szolgáltathatnak mondjuk egy kis tökös pite vagy véres nyalánkság mellé.

Itt is vannak tehát a tökéletes Halloweenra való elfoglaltságok:

Kendare Blake: Vérbe öltözött Anna
Egy elképesztően szellemes történet (szó szerint), ahol Cas, a tizenéves srác napi szinten öldösi a gonosz lelkeket, nem hobbiból. Édesapja halála után Cas vette át az „üzletet”, azóta édesanyjával együtt költöznek egyik államból a másikba Cas munkája kedvéért, egészen addig, amíg új megbízást kap. Vérbe öltözött Annát kell megtalálnia és megölnie, a gyilkos kísértetlányt, akivel első találkozása után egyre érdekesebb kapcsolatba fog mégis kerülni, dacára annak a tervnek, hogy megöli.

Amikor tavaly olvastam ezt a könyvet, egyszerűen imádtam. Sokakat a Supernaturalre emlékezteti a történet, amivel én sajnos nem érthetek egyet, mivel ha húsz percet láttam a sorozatból, de ha így van, akkor mindenki tudhatja, ez a könyv tényleg hátborzongató. A szellemek, a vér és egyéb belsőségek leírása egészen megfélemlített anno olvasás alatt, annak ellenére, hogy egy YA könyvről van szó. A cselekményszál ráadásul végig pörög, izgalmas elejétől a végéig, miközben egy kis romantikának is a részese lehetünk. Tini-horror könyv, de a jófajtából, így egyértelmű, hogy a bárkinek szívből ajánlom egy kis borzongásra.
Pontozás: 5/5*

Bram Stoker: Drakula 
Az első vámpír, egyenesen Erdélyből. A sztorit szerintem senki sem kell bemutatnom, bár egyesek szerintem meglepődnének, ha megtudnák, a vámpírok eredetileg nem azok a jóképű és helyes vérszívók, akiket a csilivili-vega vámpírok óta ismerünk, hanem azok a csúnya, gonosz szörnyetegek, akiknek még a tenyere is szőrös. (Ez nem vicc.) Ennek ellenére úgy gondolom, Stoker Drakulája mindenkinek kötelező, akik szeretik a vámpíros történeteket, hiszen egy tényleg izgalmas (helyenként lassabb) horror történetről van szó, amiben ráadásul saját kis fővárosunkat is megemlíti…


Ha valakinek mégsem fűlik a foga ahhoz, hogy egy régi, dohos könyvből ismerje meg a vámpírok ősatyját, még mindig tudom javasolni a regény rövidített változatát (értsd, 600 oldal helyett 250), Drakula gróf rém tettei néven. 
Pontozás: 5/4




Karácsonyi lidércnyomás
Tim Burton kötelező animációs filmje, ami a neve ellenére is igazán Halloweeni hangulatot áraszt (és még karácsonyit, na de így duplán kerülhet ünnepi hangulatba az ember :D). A történet Jackről, a Csonthercegről szól, aki Halloween városában él, és egy igazán nagy rémtettre készül; el akarja lopni Mikulást Karácsony városból, hogy az embereknek rossz legyen. Burton meséjének igazán sötét hangulata van, tanulságos mondanivalóval, egyedi történettel és remek animációval. Valamint a fülbemászó dalok sem hiányozhatnak… csak a hangulat kedvéért, itt is a kedvencem
Pontozás: 10/10


Hansel & Gretel – Boszorkányvadászok
 Szerintem ez az a történet, amit mindenki ismer, hiszen ki nem hallotta már Jancsi és Juliska történetét? Ja, hogy a címben nem róluk van szó? Persze, mert megint egy értelmetlen magyarra fordítást üdvözölhetünk Jancsi és Juliska személyében. A film története ott kezdődik, hogy János és Júlia (a továbbiakban továbbra is Hansel & Gretelnek fogom hívni őket, különben elröhögöm magam) felnőve bosszút forralnak a boszorkányok ellen, ezért ettől kezdve vadásszák őket a gyerekkori traumának köszönhetően. A film alaptörténete ez, de újabb cselekményt is behoztak a készítők, hogy még több izgalom és vér legyen. Mert azon kívül, hogy ez a film egy mesefeldolgozás, rengeteg akció és csihipuhi van benne. Ráadásul minden adott egy jó Halloweeni filmhez, mert a vizuális effektek, a zene és az egész hangulata komolyan kísérteties, míg a gonosz boszik csak hullanak és hullanak…
Pontozás: 10/8

Sweeney Todd: A Fleet Street démoni borbélya

Eredetileg nem terveztem horror filmet beletenni a Halloweeni különkiadásba, egyrészt azért, mert, mindenki tudja, mit érdemes ilyenkor nézni (Kör és társaik), másrészt pedig, mert egyet se láttam. (Persze hallottam már csomóról, de egyszerűen nem szeretem őket. Fura lehet egy Halloween mániástól, nem igaz?) Később viszont rájöttem, hogy egy horror film nélküli ajánló nem Halloweeni ajánló, na meg időközben mégis eszembe jutott egy horrorfilm, amit mégis csak láttam (ha nem is a szokásos kísértet film). Ez pedig a Sweeney Todd. Sokakkal ellentétben nekem nem tetszett annyira a film, mint eredetileg szerettem volna. Musical révén a dalok jók voltak, ahogyan a beteg karakterek is, de miután előkerült az első húsos pite (ami természetesen nem állati maradványokból készült), utána már inkább néztem volna valami vígjátékot. Általánosságban semmi bajom azokkal a filmekkel, amikben vér is van, de ezek a részek a Sweeney Toddban már a gusztustalanság határát súrolták (akár művér volt, akár nem). Ennek ellenére megértem, miért szeretik olyan sokan Tim Burtonnek ezt a filmjét is, így akik kedvelik a musicalt, a vért és Johnny Deppet, azoknak bátran ajánlom.  
Pontozás: 10/4


Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése