2014. március 15.

A hét főbűn könyvekbe burkolva

Nancy posztja alapján.
Bár eredetileg nem szerettem volna megcsinálni ezt a posztot, de már annyi helyen láttam, hogy én is elcsábultam... 




Kapzsiság

Melyik a legolcsóbb könyved? Melyik a legdrágább? 

Az egyik legolcsóbban vett könyvemhez egy Book Outletben jutottam hozzá. Amennyiben jól emlékszem, a Vilmos herceg, Maximilian Minsky meg én volt ez Holly-Jane Rahlenstől, és összesen kétszáz forintot fizettem érte. A legdrágább könyvem pedig négyezer-hatszáz forint volt, és ez nem más, mint A Katedrális Ken Follettől.  





Melyik szerzővel állsz utálom / szeretem viszonyban? 

Harag
Amennyire imádok elmerülni Leiner Laura könyveiben, annyira érzem azt mostanában, hogy egyre kevésbé nekem íródtak. Tudniillik, nagyon szeretem olvasni a regényeit, és ez az állapot tart egészen az utolsó oldalig, mert ezek azok a regények, amelyeken tényleg könnyesre tudom nevetni magam. Befejezve viszont napról napra több hibát veszek észre, ami többségben a túlkarakterizált szereplőkhöz kapcsolódik vagy a "nem valósághű valósághoz". Szeretnék végre egy olyan könyvet is olvasni Laurától, amiben A Pasi  nem tökéletes, és nem egy olyan gimis osztály szerepel benne, akik bár négy éven keresztül csak puskáztak, mégis simán átmennek az érettségin. Ilyenek ugyanis nem léteznek. 




Melyik könyvet faltad örömmel újra és újra minden megbánás nélkül? 
Falánkság

Szeretek kedvenceket újraolvasni, de a hosszú könyvsorozatoknál már van valamennyi lelkifurdalásom. Hiszen így sem jut időm minden könyvre, amit elszeretnék olvasni, és még is van olyan könyv, amit már többször olvastam, mint például a Harry Potter sorozat. Ennek ellenére egy Éhezők viadala vagy Időtlen szerelem trilógiára semmiképp sem tudnék nemet mondani, ahogy A Burokra sem, újraolvasás céljából. 





Melyik az a könyv, amelyiket elhanyagoltad lustaságból kifolyólag?
Lustaság

Diana Gabaldon Outlandere annyira tetszett, hogy utána első dolgom volt beszerezni a második részt. Sajnos az Outlander befejezése és a Szitakötő borostyánban beszerzése között eltelt idő elég volt ahhoz, hogy elterelődjön a figyelmem Claire és Jamie Fraser történetéről, aminek köszönhetően a könyv a polcra került, és azóta sem került le onnan. Pedig nagyon kíváncsi  vagyok a folytatásra, mégsem tudom rávenni magamat az olvasásra, aminek talán az oldalszámnak van köze...kilencszázkilencven oldal? Kissé ijesztő.







Melyik az a könyv, amiről beszélni szoktál, ha nagyon intellektuális olvasónak akarsz tűnni?
Büszkeség

Szerintem olyan könyveket említenék, ami manapság klasszikusnak számít, és önakaratból olvastam (tehát nem egy iskolában feladott kötelező). Oscar Wilde-tól Dorian Gray arcképét, vagy George Orwelltől az Állatfarmot biztosan megemlíteném.









Mely tulajdonságot találod a legvonzóbbnak egy férfi / női karakterben?


Bujaság
Átlagosan azok a férfi karakterek válnak kedvencemmé, akik a regény elején még nagyon magabiztosnak és nemtörődömnek mutatkoznak, de idővel egyre több tulajdonságuk mutatkozik meg, és felfedik a sebezhető oldalukat is. Tehát az érzékeny belsővel rendelkező "rosszfiúk".  A humor és az intelligencia szintén elmaradhatatlan tulajdonság. Ritkábban, de szintén megtudom kedvelni azokat a pasikat, akik már az elejétől kezdve "jófiúknak" tűnnek, ellenben, bármit megtennének a főhősnőért. Viszont azok a pasikarakterek taszítanak, akik nagyon birtokolni akarják a hősnőt.
A hősnőket nagyon ritkán kedvelem meg, többségében azért, mert kilenc a tízből mind hisztis és önmarcangoló. Azoktól meg a hajamat tépem, akik több köteten keresztül képtelenek eldönteni, melyik pasit szeretik jobban a szerelmi háromszögben. Szóval azok a hősnőket, akik pont az ellentétei a korábban felsoroltaknak és egyúttal talpraesettek, vagányak, esetleg megtudom szeretni. Talán.  

Mely könyveket szeretnéd a leginkább megkapni ajándékba?
Irigység

Ami per pillanat a legjobban érdekel, és legszívesebben megkapnám ajándékba most rögtön, az Cassandra Claretől a Mennyei Tűz Városa, vagy Veronica Rothtól A hűséges. Sajnos egyik sem jelent meg még hazánkban, így kénytelen vagyok várni... 








Share:

2 megjegyzés:

  1. "A női hősnőket nagyon ritkán kedvelem meg" - Ellenben a nem női hősnőket igen? :D

    Egyébként szépek a képek, amiket összeszedtél ehhez a poszthoz, és érdekes is volt.

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszett. :)) (Upsz. Nem tudtam mi fura abban a részben, de máris javítottam :D)

    VálaszTörlés