2014. június 5.

Uralkodó családok viszályai 1. rész – Kritika a Reign 1. évadjáról

A tavalyi szezon két CW-s újonca nem nyerte el rögtön a tetszésemet történetben, ezért hosszú ideig nem is terveztem megnézni őket. Aztán a téli szünetben a nézett sorozataim éppen szüneteltek, ezért úgy döntöttem, megpróbálkozok mindkét sorozottal. Először a Reign került terítékre, majd amikor befejeztem az addig kikerült részeket, jött a The Originals. A sors úgy hozta, hogy egyik sorozatot az elején imádtam, majd az évad végére érve már utáltam, míg a másiknál pont fordítva volt, mert a legeslegelején nagyon nem szerettem, az évad végére pedig az egyik kedvenc sorozatommá nőtte ki magát. Na, melyik sorozat melyik? 

Vigyázat, cselekmény leírást tartalmazhat! 



Reign - Az 1. évad



Bár szeretem a történelmi filmeket és sorozatokat, nem sok esélyt adtam a sorozatnak az olyan kritikákat látva, amelyek szerint ez a sorozat a Gossip Girl és a The Tudors keveréke. És tényleg, az első részek nagyon a Pletykafészek a Tudorok korában feelinget éreztette, ahol Mary és az udvarhölgyei csak pletyiznek a cuki hercegről, Francisről, miközben észre sem veszik, hogy a hátuk mögött összeesküvést sző Catherine, Mary leendő anyósa. Az első epizódokban ráadásul nem egy olyan jelenet volt, ahol Mary és a barátnői középkori tinik módjára buliznak a nem túlságosan hiteles középkori ruháikban, amitől rettentő cheezynek, gagyinak tűnt az egész sorozat. Szerencsére az első részek azért nem csak ennyiből álltak, mert volt izgalom és rejtély – és ami az egyetlen dolog volt, ami miatt továbbra is néztem a sorozatot az elején – de közben ezeket az izgalmas részeket is elrontották készítők a túl sok zenei aláfestésnek köszönhetően. Ez volt tehát az első pár része a sorozatnak. 


Majd ahogy egyre több részt néztem meg, egyszer csak azt veszem észre, egyre kíváncsibbá váltam, mi történik a következő epizódban. Ez lehetett a 8. epizód környékén. És hirtelen egy teljesen más aspektusát láttam meg a sorozatnak. A sorozat karaktereinek személyiségei egyre erősebbek lettek, Catherine sokszínű karaktere és a cselszövései szabályosan kedvencemmé váltak, ráadásul Mary is folyamatos jellemfejlődést mutatott epizódról epizódra, dacára annak, hogy nem minden döntésével értettem egyet. Francis és Bash karakterét külön öröm volt látni, ahogy Maryért küzdöttek, de amikor behozták Bash trónörökössé nyilvánítását, akkor jöttem rá, hogy Maryt mégis inkább Francissel látnám szívesen (Bash számára ugyanis mindig Mary lett volna az első, míg Francisnek királyként kellett gondolkodnia). Szerencsére a szerelmi háromszöget hamar elintézték az írók, és ráfókuszáltak Francis és Bash most már megromlott testvéri kapcsolatára. Ekkortájt kedveltem meg még jobban Francist, hiszen egyre jobban megmutatta, hogy ő sem az a jófiú, mint az évad elején. (Mondjuk erre már akkor rájöhettünk, amikor kiderült, hogy Francisnek szeretője is volt. :D) 

A szezon második felére a sorozat teljesen elvesztette a korábbi „ártatlanságát” és gyenge tini sorozat minőségét. A karakterek brillíroztak, egyre jobban megkedveltem Mary megmaradt udvarhölgyeit is – Greer például nagyon aranyos Lord Castleroyjal, míg Kenna sokkal kevésbé idegesítő, amióta Bashsel összeházasodott – valamint korábbi kedvenc szereplőim, vagyis Mary és Catherine mellé most már az őrült király is odakerült. Komolyan, a Henryt játszó színész valami zseniális. Ráadásul ezekben a részekben rengeteg humorral és abszurd poénnal találkozhattunk, ami egy történelmi ihletésű sorozattól először furcsa volt, de igazából csak még szórakoztatóbbá vált ettől a sztori.  A finálé felé közeledve részről részre egyre több izgalom, a misztikum pont elegendő, és bár a történelem hűséget megkérdőjelezhetném, már rég nem ezért nézem a sorozatot. (Elméletben persze fontos lenne…) 

A fináléja a sorozatnak pedig valami elképesztően izgalmas volt. Mary igazi királynővé válása megint megmutatkozott, főleg az utolsó percekben, amikor kiderült, hogy jön a pestis. Érdekes módon most Francis volt az most, aki hihetetlen módon meglepett, nem gondoltam volna, hogy őt rejti a lovagi páncél – mármint a lovagot, aki fatálisan megsebesítette Henryt. Ráadásul több megható pillanatnak is tanúi lehettünk. Első számú kedvenc az a rész, amikor Francis –aki most már király– előtt meghajolna Bash, de ehelyett kibékülnek. 

2. évad jövő ősszel jön! 

Pontozás: 10/9

Tudtad?
  • Bash a többi karakterrel ellentétben nincs benne a történelemben, őt a sorozat készítői találták ki. 
  • A Lolát játszó színésznő, Anna Popplewell korábban a Narnia Krónikáiban játszotta Susant. 
  • Lola pasija, Julian Magyarországról származik. (Bár a neve alapján nem gondolnánk.
  • A Basht játszó színész, Torrance Coombs korábban már játszott hasonló sorozatban, amelyik nem más, mint a Tudorok.
  • A sorozat pilotja annak idején egy másik kosztümös sorozattal versenyzett, azért, hogy leadja a CW. Végül a Reign nyert természetesen, míg a hoppon maradt sorozat pedig a Párválasztó lett volna! (Igen, a könyvsorozat...)
  • A Párválasztó pilotjából az egyik Americát játszó színésznő (mert két választás is volt),  Yael Grobglas végül a Reignben is feltűnt, mint Olivia D'Amencourt.
Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése