2014. június 18.

Game Of Thrones/ Trónok harca - 4. évad összefoglaló kritika

Szerintem nem túlzás azt állítani, hogy a Trónok harca mostani évadja abszolút zseniális lett és minden ízében sikeresen felülmúlta az előző szezont. Ami elvezet a következő kérdéshez. Vajon meddig fog ez a sorozat fejlődni? Ugyanis, én már a harmadik évadnál is azt éreztem, hogy ezerszer jobb, mint az előző évad, de szerintem nem állítok valótlant, ha azt mondom, ugyanez volt igaz a második évadra is, viszonyítva az első évadhoz. Ez a tény tehát azt eredményezi, még az ilyen fantasztikusan jó sorozatoknak is vannak hibái, mégpedig az, hogy ez a sorozat már túl jó. 

Nem viccelek. A Trónok harca készítői nagyon magasra tették a lécet, aminek köszönhetően a sorozat nézői elkényelmesedtek és túlságosan is megszokták ezt a magas színvonalat. Ami ahhoz fog vezetni, hogyha ne adj isten, van egy olyan epizód, amelyikben nem hirtelen halállal hal meg valamelyik főbb szereplő (lásd, Red Wedding), vagy nem következik be egy teljesen váratlan fordulat egy másik kedvencünk életében, akkor a sorozat nézői máris azon hisztiznek, hogy milyen unalmas és lassú volt ez a rész az előző epizódhoz képest. És ezt nem én mondom, hanem más kommentekben olvastam, amiket abszolút nem értek. Miért kellene minden egyes részben valakinek kinyiffannia, vagy egy újabb Lannister összeesküvés áldozatának lenni ahhoz, hogy a következő rész élvezetes legyen? Miért mondják rá a folytatásra gondolkodás nélkül azt, hogy „szar” csak azért, mert az egész epizód a Falon játszódik Jon Snowal és Sammel a főszerepben? Persze, nekem is Tyrion a fő kedvenc, de ez a hozzáállás már túlzás szerintem. 

Mindenesetre, összeszedtem a kedvenc részeimet ebből az évadból, természetesen a teljesség igénye nélkül. Abból ugyanis kicsit sok lenne, nem? 

Az évad legemlékezetesebb pillanatai és karakterei

  • Tyrion beszéde. Teljes mértékben egyetértek azzal, hogy ez volt a sorozat fénypontja és valószínűleg a színész legjobb alakítása eddig, amiért egyértelműen Emmy díjat érdemel. Komolyan, ennél a résznél még a hideg is kirázott.

  • Hihetetlen, de a filmkészítőknek sikerült megszerettetniük a nézőkkel és velem is egy olyan karaktert, aki a könyvsorozatban teljesen közömbös volt. Na jó, ez főleg Pedro Pascal érdeme, aki hihetetlenül jól alakította Oberynt. Ennek köszönhetően már előre sajnáltam a párbajt, hiszen mind tudjuk mi történt ott. Nagy szívfájdalmam viszont, hogy akármennyire is briliáns lett az utolsó pár perce az epizódnak, a vége szerintem már túl brutális lett. Mármint legyünk őszinték. Még a holtak is megérdemelnek egy kis tiszteletet, ezt meg Oberyn nyilvánvalóan nem kapta meg. 

  • A két Stark lány, Sansa és Arya hatalmas jellemfejlődésen ment keresztül az indulás óta. Bár Sansa jelleme a korábbi évadok alatt enyhén ingadozott - nem mindig jó irányba – de itt a 4. évadban bebizonyította, hogy is ő lehet olyan jó játékos, mint bárki más. Kíváncsi leszek nagyon, mit tervelt ki Kisujj háta mögött. Arya pedig – nem meglepő módon – badass-ebb mint valaha.  Egy kicsit már túlzásba is viszi véleményem szerint, mert a fináléban igazán társulhatott volna Briennékhez, anélkül, hogy a Vérebet félholtra verje egy nő, de tudom, hogy a könyvben ez a rész még csak nem is így történt pontosan. Véleményem szerint ez egy felesleges változtatás volt a film részéről.

  • Bár Jamieről az első benyomás nem volt túl jó még a sorozat kezdetén, de azóta bőven elfeledtette velünk azt a bizonyos botlást. Egyrészt kaptunk pár szép pillanatot Brienne-el még az évad elején – igen, még mindig reménykedek, hogy összejönnek valamikor - másrészt pedig, bár Jamie csinált már pár gaztettet régebben, de a Tyrionnal való testvéri kapcsolata példaértékűnek számít. Annyira szeretem a közös jeleneteiket. *_*
  • Daenerys részei az utóbbi időben kissé ellaposodtak, de szerencsére a frissen induló románc(szerűség) Missandei és Grey Worm között feldobta a hangulatot az egyik utolsó epizódban. Én mindenképp drukkolok nekik. :D
  • A Falon játszódó részeket sokakkal ellentétben én tényleg élvezem, már csak azért is, mert Jonnak és Ygrittenek köszönhetően kaptunk pár megható és szép jelenetet – főleg a fináléban, ráadásul Sam és Gilly alakulgató szerelme is felvidítja az amúgy fagyos jeleneteket. Most mondja valaki, hogy nem aranyosak együtt!



  • Mivel én eljutottam már a harmadik könyvig, ezért a sorozat nem szolgál sok újdonsággal – ami persze a legkevésbé sem zavar – de örömmel látom, hogy vannak még részek, amelyek meglepnek. Természetesen szegény Bűzösre, a Más királyra (?) valamint Branékre gondolok, akiknek ráadásul nem egy izgalmas és meglepő harcban lehetett része. (És ami így legalább érdekesebbé tette az amúgy unalmas cselekmény szálat…) 
Amitől többet vártam
  • Bár sokan mondják, hogy a Purple Wedding még a Red Weddingnél is drámaibb és meghökkentőbb volt, számomra mégis hiányzott belőle valami – ami nem azt jelenti, hogy nem tetszett, csak a Red Weddingnél szerintem nem volt jobb. Lehet ez annak köszönhető, hogy mindenki kedvenc utált karaktere volt az áldozat, és akit így nem sajnálunk?


  • Számomra a legvártabb esemény a fináléban következett be, ami nem volt más, mint Tyrion szökése. Talán túlságosan is nagy elvárásokkal indultam neki a finálénak, mert Tyrion fellépése árulói ellen sokkal kevesebb feszültséggel járt és sokkal kevésbé lett hatásos, mint ahogy elképzeltem.   Valószínűleg ez amiatt volt, mert az utolsó epizód már túlzsúfolt volt események szempontjából, ami ahhoz vezetett, hogy elkapkodták ezt a részt. Mindenesetre sajnálom, mert a könyvekben ez volt a kedvencem.


Summa summarum, pár momentumon kívül személy szerint tökéletesen elégedett voltam a teljes negyedik évaddal. 

Mikor jön a következő szezon? 

Pontozás: 10/10

Share:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése