2014. július 13.

Mennyire vagy fangirl tízes skálán?

Mivel éppen a Fangirlt olvasom Rainbow Rowelltől, a történet hatására egy gondolat fogalmazódott meg bennem. Konkrétan az, hogy mennyire lehetek én "fangirl"? 

Persze mindenki tekintheti magát fangirlnek vagy fanboynak, de az már egyéntől függ, hogy meddig terjedhet ez a rajongás egy adott könyv, film vagy sorozat iránt. Vagy meddig engedi meg önmagának, hogy egy aktuális fandomban éljen, anélkül, hogy ez hatással lenne a valódi életére. Hiszen nem egy esetről olvashattunk az interneten, amiben egy rajongó túl messzire ment a lelkesedéssel egy celeb iránt, mint például az a fiú, aki Justin Bieberré "operáltatta" magát. Ez természetesen már nem normális, sőt beteg, de én most nem is velük szeretnék foglalkozni. Jelenleg ugyanis az érdekel, hogy az ártalmatlan rajongás, lelkesedés vagy fangirling - amit valószínűleg sok könyvmoly ismer :D -  meddig fokozható általunk. Én magam viccesen azt szoktam mondogatni, hogy szeretek megszállott lenni egy-egy fandom iránt, de a következő lista alapján - ami természetesen kizárólag az én szubjektív véleményemet tükrözi, tehát egyénenként eltérhet, ki mit enged magának fangirlködés szinten - én még a középmezőnyben vagyok. 



A Fangirl mérce

1. Megállás nélkül gondolkozol az aktuálisan olvasott vagy látott filmről. Talán még álmodsz is róla. De azért megtartod magadnak, mert nem szeretsz másokat fárasztani a "megszállottságaiddal.". 



2. Imádod kibeszélni a barátaiddal az aktuális kedvencedet. Naponta fölmerülő téma, addig, amíg a többiek meg nem unják, de te továbbra is csak beszélnél és beszélnél róla...




3. Folyamatosan cikkeket, kritikákat, mások rajongók véleményeit olvasod az interneten, fórumokon vagy egyéb oldalakon. 


4. Amint teheted, újra és újra megnézed a filmet vagy újraolvasod a könyvet. Még attól sem félsz, hogy esetleg időközben megunod, mert tudod, hogy minden esetben új élményt ad a történet. 



5. Igyekszel minél több kézzel fogható tárgyat, vagyis relikviákat összegyűjteni a kedvenc könyveddel, filmeddel kapcsolatban. 


6. Fanfictinöket olvasol vagy írsz a kedvenc fandomodról, miközben megszállottan kutatsz fanfic berkekben a kedvenc párosaidról.  Slash sem akadály.



7. Saját rajongói oldalt üzemeltetsz, és az sem baj, ha a tiéd a sokadik tumblr vagy fansite ugyanabban a témában.



8. Cosplayes alkalmakon veszel részt, és minden lehetőséget megragadsz, amikor a kedvenc karaktered jelmezébe bújhatsz, ami lehet akár egy comic-con vagy egy egyszerű filmbemutató. 




9.  Rajongói levélben, emailben vagy közösségi oldalakon tudatod kedvenc íróddal, színészeddel, hogy mennyire oda vagy a munkásságáért. 



10. Minden megtakarított pénzedet arra teszed fel, hogy elutazz egyszer a helyszínre, ami a világ másik végén van, annak érdekében, hogy személyesen is találkozhass a kedvenceddel vagy megtapasztald, milyen érzés lehet, például a  Roxfortban élni. 




Ti melyik szinten vagytok a fangirl skálán?
Share:

8 megjegyzés:

  1. Ez tök jó :D Engem is érdekel amúgy ez a könyv, úgyhogy majd várom a véleményedet róla.
    Azt hiszem, én olyan fangirl vagyok, aki hosszútávon nem képes rajongani :D Úgy értem, nálam inkább 1-2 hónapos időszakok vannak, és akkor is csak a 3. pontig megyek el (és én naiv azt hittem, ez is milyen durva már) :D Januárban a Sherlock, május végén pedig az Arrow érte el azt nálam, hogy állandóan az járt a fejemben, minden interjút elolvastam, megnéztem, barátimnak erről beszéltem állandóan, de aztán... lecsillapodtam :D Ha valamiért rajongok is hosszútávon, akkor azt csak szolidan teszem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :D Még van egy kicsi a Fangirlből, de amennyit eddig olvastam, az alapján nagyon ajánlom neked is :))
      Nyugi, nálam sem tart évekig egy-egy rajongási fázis... (az egyetlen, amit az első pillanattól szeretek, az a Harry Potter egyedül, de igen, az is szelíden). Nem is tudom már összeszámolni, hány ilyen korszakon mentem keresztül, amikor egy-egy könyvért/filmért rajongtam ( egyszer talán összeszedem ezeket is, jó sok van belőle :D) aztán pár hónap és vége volt a fangirlködésnek. Nálam az utolsó szint a relikviák, de abból sem a hard-core :D Persze a 10. szintnek nem mondanék nemet, de egyelőre csak egy álom... :)

      Törlés
  2. Nekem hatos a szint, de én azt vettem észre, hogy tudok tartósan rajongani és/vagy újra és újra fellángolni valami iránt, amit igazán megszerettem. :) Ilyen például a Harry Potter, az Avatar - Az utolsó léghajlító, Az éhezők viadala, vagy ilyen volt a Dr. House (az most éppen nem aktív, mivel ugye vége lett és nincsenek új anyagok, amik újra belerángathatnának). De vannak azért nálam fangirlködésre jobban hajlamos ismerőseim is, én tényleg a középmezőnynek érzem magam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez nálam is így van. :) Rengeteg fandomnál volt az, hogy egy ideje már nem rajongtam érte, aztán amikor kijött a film (pl. Futótűz), akkor újra fellángolt a szerelem Az Éhezők Viadala iránt :D A középmezőny szerintem reális, a legtöbben szerintem ott lehetnek :) (a saját ismeretségi körömből kiindulva)

      Törlés
  3. Engem ez a Harry Potteres rajongásomra emlékeztet. :D Amúgy a hatosig jutottam, de slash kategóriában még nem alkottam, de már találkoztam párral (Drarry), de nekem a Dramione típusú történet jött be.
    Azok voltak a szép Merengős napok! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, legjobban én is a HP-ért tudtam rajongani :D Fanfictionöket én pont nem olvasok, mert számomra egyszerűen elképzelhetetlen lenne a történet, ha nem az eredeti író írta volna (ne kérdezd miért, nem tudom :D). Ja, de van egyetlenegy, amit elolvastam, az a James Potter és a... viszont a sztori ott folytatódott kb., ahol a HP, és Rowling is áldását adta rá. Szerintem azt mindenképp érdemes elolvasni :)

      Törlés
  4. A 6., 7. és 8. pont kivételével mindegyik igaz rám a Harry Potterrel és a Jane Eyre-rel kapcsolatban, szóval 7/10 mértékben vagyok fangirl. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rám egészen az 5-ig igaz, de nem bánnám, ha a 10, pont is igaz lenne :D A Jane Eyre-t amúgy én is nagyon szerettem :))

      Törlés