2013. szeptember 9.

Könyvek a mozivásznon 2# - Amikre még szemet vetettem...


Az első könyvadaptáció összefoglalós bejegyzésem után fokozatosan jöttem rá, mennyi filmet hagytam még ki. Oké, a legtöbb várható film, aminek megtetszett az előzetese mostanában, ismeretlen volt számomra korábban, mert a könyvet még nem olvastam... De úgy gondolom, fokozatosan majd sort fogok tudni keríteni rá, vagy ha a filmpremierig nem tudom elolvasni a könyvet, akkor nyilván a mozi után teszem várólistára, ha annyira tetszett a történet. :)



Vámpírakadémia (Richelle Mead)

Premier: 2014. február 14. (USA)
Főszereplők: Zoey Deutch, Lucy Fry, Danila Kozlovsky, Olga Kurylenko

Bár a hóvégi hírösszefoglalóban már posztoltam információkat róla, de ez a film kimaradt a várt filmekről szóló bejegyzésemből, valószínűleg azért, mert valamiért úgy emlékeztem, hogy nem film, hanem sorozat fog készülni a Vámpírakadémiából. (Talán azért, mert az eredeti ötlet alapja, egy hat kötetből álló sorozat?) Ha az első előzetes nem győzött meg valakit arról, hogy érdemes-e megnézni a filmet (márpedig sokan így vannak, szerintem), mindennek ellenére nem javaslom, hogy lemondjunk a széles vászonról, mert Richelle Mead Vámpírakadémia sorozata tényleg nagyon jó. Akció, különleges vámpírtársadalom, szerelem és egy kis Oroszországi hangulat… Egy nem szokványos tini regény tökéletes alkotó elemei.


                           
Seventh Son - A hetedik fiú (Joseph Delaney)

Premier: 2014. január 16. 
Főszereplők: Jeff Bridges, Julianne Moore, Ben Barnes, Kit Harington

Eredeti címén, a Szellem inasa regénynek a filmadaptációja lesz a Seventh Son. Igazából nem értem a névváltoztatást, de ez legyen a legkisebb baj, amikor egy könyv adaptálásáról van szó a mozivásznon. Mivel a regényt még nem olvastam, ezért itt is a rövid tartalma a könyvnek/filmnek.
"Gregory mesternek (Jeff Bridges) jut az a lehetetlennek tűnő feladat, hogy kellőképpen felkészítse egy hetedik fiú hetedik fiát, Tom Wardot (Ben Barnes) a boszorkány Malkin (Julianne Moor) elleni küzdelemre."
                                                               
Romeo és Júlia (Shakespeare)

Premier: 2013. október 11. (UK)
Főszereplők:  Hailee Steinfeld, Douglas Booth, Ed Westwick 

Gondolom, a leghíresebb szerelmi tragédiát senki sem kell bemutatnom. Az sem véletlen, hogy megint filmet készítenek belőle, hiszen azt is tudjuk, hogy a kötelező klasszikusokat minimum húsz-harmincévente elő kell venni, hogy újra filmre adaptálják. Az előzetest látva azt kell mondjam, hogy eddig nem tűnik rossznak, tehát majd érdekelni fog, bár tény, hogy eddig Romeo és Júlia történetét nem láttam filmben, csak musicalben…


Ender's game - Végjáték (Orson Scott Card)

Premier: 2013. november 1. (USA)
Főszereplők: Asa Butterfield, Abigail Breslin, Harrison Ford, Ben Kingsley, Hailee Steinfeld, 

Érdekesség, hogy mostanában egyre több sci-fi témájú könyvet olvasok, pedig régebben mennyire utáltam bármit is, aminek köze van az űrhöz. A könyvről amúgy nem sokat tudok, bár jókat hallottam róla, de igazából a trailer volt az, ami miatt felkerült a várólistámra a film, mert nagyon látványosnak tűnik.
"A látványos, feszült pillanatokat tartogató, izgalmas Végjátékban egy rendkívüli képességekkel rendelkező fiút küldenek arra a Földön kívüli űrbázisra, ahol az idegen lények elleni, végső invázióra képezik ki a fiatal katonákat."

How I Live Now - Majd újra lesz nyár...(Meg Rosoff)

Premier: 2013. október 3. 
Főszereplők: Saoirse Ronan, Tom Holland, Anna Chancellor

A kimondhatatlan nevű, Saoirse Ronan lesz a főszereplője a következő filmnek, ami már most, megjelenés előtt több hónappal egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Mondjuk érthető, mert bár a történet egy tini szerelmes sztorit mesél el, de a III. (!) Világháború idején játszódik, így már előre borítékolható, hogy tragédiák fogják beárnyékolni a nagy boldogságot. Megjegyzés, hogy amint utána néztem, mely könyvnek lesz a filmre adaptálása ez a film, derült égből villámcsapásként ért, hogy én ismerem ezt a könyvet! Nem, még nem olvastam, de emlékszem, hogy akárhányszor elmentem a könyvesboltba régebben, mindig elgondolkodtam azon, hogy megvegyem-e. Végül mindig a nem mellett maradtam, mondván nem szeretem a szomorú könyveket, de most már biztos hogy elfogom olvasni... hiszen eltelt azóta vagy hét-nyolc év. 
"A történet Daisy-ről, egy tizenéves New York-i lányról szól, aki Nagy Britanniába utazik, hogy családjával töltse a nyarat az angol vidéken. Ám amikor kitör a III. világháború és felkelők támadják meg őket, Daisy egy Piper nevű fiatal lánnyal az erdőbe menekül, ahol teljesen magukra vannak utalva."
                                                
A könyvtolvaj (Markus Zusak)

Premier: 2013. november 15. (USA)
Főszereplők: Sophie Nélisse, Geoffrey Rush, Emily Watson 

Elég komoly témáról szól a történet, első beleolvasásra és látásra semmiképp sem vidám. Mégis a vélemények alapján azt mondják, nagyon jó könyv, így ha veszem a fáradságot (előtte felkészülök lelkileg), akkor megnézem a filmet és végeredmény alapján döntök, hogy elolvasom-e a könyvet. Mert néha kell egy kicsit komolyabb témát feszegetni…
"Egy kilenc éves nevelőszülőknél elhelyezett kislány, Liesel a második világháború okozta fájdalmak elől a lopott könyvek világába menekül, hogy szavakból építsen magának biztos menedéket."
Austenland (Shannon Hale)

Premier: 2013. augusztus 16. 
Főszereplők:  Keri Russell, JJ Feild, Jennifer Coolidge

Első dolog, ami felkeltette a figyelmemet a történet iránt, az Mr.Darcy volt, a második pedig Shannon Hale neve. Tudniillik, ő írta a Suttogó (Goose Girl) című könyvet, amit én nagyon-nagyon szerettem. (Remélem, hamarosan megleszek a kritikával is.) Előbbi név pedig, gondolom mindenkinek ismerős, Jane Austen regényéből. Mint kiderült, a film több helyen már kijött, többnyire vegyes fogadtatással. Személy szerint én azért kíváncsi vagyok, mert ha egy kicsit lányos a sztori, hátha a jó fajtából…
"A harmincas, egyedülálló Jane teljesen odavan Mr. Darcyért, a Colin Firth-féle Büszkeség és balítéletből. Útban egy angol üdülőparadicsom felé, az ódivatú úriemberről szőtt álmai elkezdenek valóra válni."

 
                                                              
The Thirteen Tale - A tizenharmadik történet (Diane Setterfield)

Premier: 2013. December (UK)
Főszereplők:  Sophie Turner, Vanessa Redgrave, Olivia Colman

Bár maga a tartalom cselekménye keltette fel a figyelmemet a könyv iránt, de sajnos csak utána, miután kiderült, hogy lesz film belőle. Persze jobb később, mint soha…
"Margaret Lea kisasszony egy angol kisvárosban éli nem túl izgalmas életét. Édesapjával egy antikváriumban dolgoznak. Egy nap furcsa levelet kap Miss Wintertől, aki felkéri írja meg az ő életrajzát. Margaret kideríti, hogy bár sokan írtak már az életéről, karrierjéről, úgy tűnik mindannyiszor más változattal lepte meg a közönséget. A lány elindul a nő házába, ahol még több titok, meglepetés és szellemi kaland vár rá."
A könyv
Fallen - Kitaszítva (Lauren Kate)

Premier: 2014 (USA)
Főszereplők: Jeremy Irvine, Addison Timlin

A sorozat, amit sosem fogok kézbe venni, mert amennyire szép borítói vannak, a belső tartalom annyira rossz, sokak egybehangzó véleménye alapján. Tudom, nem szép ilyen dolgot mondani, hiszen kitudja, lehet, nekem mégis tetszene, de átlagosan, ami a legnagyobb baja a többségnek a sorozattal, az a túl nyálas szerelmi történet, amit én kimondottan utálok. Ennek ellenére a tartalom jónak és látványosnak tűnik majd a mozivásznon, tehát ha kijön a film, mindenképp adok neki egy esélyt, és még az is lehet, hogy a könyvhöz is kedvet kapok.
"Van valami fájdalmasan ismerős Daniel Grigoriban.  A rejtélyes és zárkózott fiú azonnal felkelti Luce Price érdeklődését, amint a lány meglátja a Sword & Cross bentlakásos iskolában. Ő az egyetlen jó dolog az intézetben, ahol tilos mobiltelefont használni, a többi diák nehéz eset, és minden mozdulatukat biztonsági kamerák figyelik. Csakhogy Daniel nem akarja, hogy bármi köze legyen Luce-höz, és mindent megtesz, hogy ezt nyilvánvalóvá is tegye a lány számára. De Luce nem képes lemondani róla. Úgy vonzza a fiú, mint az éjjeli pillangókat a tűz fénye, és muszáj kiderítenie, amit Daniel olyan elszántan szeretne titokban tartani… "
A könyv
Share:

2 megjegyzés:

  1. Mindenképp javaslom, hogy olvasd el A könyvtolvajt! Én ma fejeztem be és valami eszméletlen jó! Ne félj, nem olyan durva, mint pl a Sorstalanság! Azaz érdekes benne, hogy a könyv szinte önmagát spoilerezi, mégis baromira érdekel, hogy mi fog történni! Szóval ne félj tőle, és semmiképp se hagyd, hogy a film jöjjön először! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben, megfogadom a tanácsot :)) (a könyv is várólistán van, de ha azt mondod nem olyan durva, akkor előbbre hozom :)

      Törlés